Diep uitademen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Issor

Diep uitademen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 20:15

Tja, ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar sinds een week ofzo vind ik de ademhaling van mijn pony een beetje verontrustend. Moritz heeft meerdere malen bronchitis gehad en daarom maak ik me nogal snel zorgen.

Ongeveer een week geleden (iets meer) had Moritz een beetje witte neusuitvloeiing. Na twee dagen was dit verdwenen, maar het diepe zuchten bleef. Als ik naar zijn ademhaling luister hoor je hem inademen en dan weer diep uitademen, een beetje zoals je bij de dokter moet doen als deze naar je longen wilt luisteren. Verder piept Mor niet (zoals hij bij bronchitis doet) en ook hoest hij niet. Eetlust is meer dan aanwezig en hij is ook niet slomer dan normaal ofzo. Ik heb ook niet het idee dat hij het benauwd heeft of iets dergelijks, want als ik hem aan het 'werk heb' (rijden/longeren/fietsen zoiets) heeft hij zijn normale tempo en veel zin.

Ik weet niet of het een beetje duidelijk is, maar heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Leetjuhh

Re: Diep uitademen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:53

goeie vraag, die van mij doet het precies zoals die van jou, alleen hoesthij erbij. DA zegt dat hij ernstige bronchitis heeft gehad en daardoor altijd gevoelige longen blijft houden. Ik ben benieuwd of er mensen zijn met andere ideeën