Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Mist schreef:Hoe vaak en hoeveel moet je metacam geven ? het duurt idd altijd een dag of 2 voordat het goed aanslaat. Heeft de da de eerste keer iets ingespoten ?
) en s ávonds neem ik hem aan de hand stappen buiten in gras/berm,overdag laat ik hem nog over hoefslag draven.. casanova schreef:ik heb ervaring met hoefbevangenheid....veearts vertelde me dat metacam puur pijnstillend is .hij krijgt geen biks,snoepjes,appel gras,alleen veel oud hooi.
casanova schreef:de pijn verlichten door modderbad ken ik maar de metacam doet het toch 24 uur verlichten,heeft de modderbad dan nog nut?

casanova schreef:mijn jonge haflinger loopt kreupel,hij is duidelijk gevoeliger op harde bodem en maakt de passen korter en komt moelijk door scherpe bocht.
paardenarts constadeerde (4 dagen terug)licht tegen hoefbevangenheid aan,hij wilde het woord hoefbevangen eigenlijk niet eens gebruiken.
hij moet 10 dagen op metacam en ik moet hem veel laten bewegen,ook rijden mag op zachte ondergrond,daarna moet ik laten weten hoe het gaat.
maar ondanks de metacam is hij nog steeds onregelmatig,minder maar nog steeds en ik vind het naar om het te zien,uberhaupt om erop te zitten,sinds 2 dagen is hij ook minder werklustig als daarvoor.
natuurlijk ga ik morgenochtend even bellen of ik ermee door moet gaan of dosis moet verhogen of iets..maar misschien heeft iemand hier het al eens meegemaakt(ik heb geen ervaring met metacam).

casanova schreef:skessa,misschien had je ook een te lage dosering?
Kymalin schreef:Metacam is ook meer ontstekkingremmend dan pijnstillend.
Ilzas schreef:Kymalin schreef:Metacam is ook meer ontstekkingremmend dan pijnstillend.
Nou, daar ben ik het niet mee eens! Ik heb Metacam wonderen zien verrichten qua pijnstilling, zowel bij paarden als bij honden en katten. En als hij zelfs door de Metacam nog kreupel loopt, zou ik me echt zorgen gaan maken en er zeker niet op gaan zitten. Als Metacam bij mij niet werkt, hang ik met 2 dagen al aan de lijn van de DA.