Veulen met snot en hoestend..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Veulen met snot en hoestend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:37

Mijn veulen (1 april geboren) heeft al enkele dagen dat ze snot uit haar neus heeft soms gepaart met hoesten.. Het is tijd om haar af te spenen maar ik zit nu dus heel erg te twijfelen van zou ik haar met de jaarling in de wei zetten of toch maar op stal voor als ze verkouden is? Ze is verder heel levendig en opgewekt en nog een echte knuffeldoos en ik ben niet zo van de DA dus ik geef haar nu over haar veulenbrok al wel kruidenmiddelen tegen het hoesten, werkte bij de jaarling ook super. Maar wat raden jullie aan? Op stal snachts of toch maar 24/7 buiten? En als ze buiten gaat dan een regendekentje op tegen de kou (geen echt goede schuilmogelijkheden) of gewoon net als nu en de rest van de paarden lekker bloot laten?

Splash_

Re: Veulen met snot en hoestend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:39

Heeft ze koorts? Ik zou als ik jou was even de DA bellen. Het eerste wat ik dacht was droes, maar nogmaals, raadpleeg even de DA, want veulens zijn onwijs kwetsbaar.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:41

Ik zou gewoon de dierenarts bij halen, een hoest met snot, kan erger worden, gewoon de dierenarts bijhalen, dan wordt het meteen goed aangepakt en kan je gelijk om advies vragen met je vragen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:43

Mijn veulens waren vorig jaar ook ziek, waarschijnlijk rhino. Zolang ze niet ziek waren deed de DA niks, maar die van mij waren benauwd en flink koorts dus kregen AB en Ventipulmin.
Ze mochten niet in de regen naar buiten of als er een koude wind stond.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:43

ik ben het met splash eens, veulens zijn erg kwetsbaar.

Als je het almaar aankijkt kan het zieker en zieker worden zeker met dit rotweer.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:45

da bellen en zeker snachts op stal.

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:51

Ik zou maar heel snel de dierenarts bellen, het kan namelijk ook droes zijn! Je kan beter het zekere dan het onzekere nemen!