mondhoekjes probleem

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LGarabians

mondhoekjes probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 19:57

Hallo iedereen,

Een van de paarden die ik rijd heeft enorm gevoelige mondhoekjes. Dit vooral als het wat warmer weer is (geweest).
We hebben al verschillende dingen geprobeerd om er voor te zorgen dat ze geen scheurtjes bij haar mondhoekjes krijgt, en geen velletjes trekt.

Verschillende bitten (vaste ringen)
3x daags insmeren met vaseline
bitringen lager hangen
van die rubbere bitringen
neusriem stuk hoger hangen
wachten tot het helemaal genezen is en dan op nieuw beginnen met rijden.

Het is een paard met een heel gevoelig mondje, dus zachte hand is zeer vereist anders staat ze op haar achterbenen. Dus ik weet zeker dat het niet aan de hand van de ruiters ligt.

Maar niks helpt echt goed.
Je kan zeggen overstappen op bitloos, maar dat is voor dit paard niet mogelijk aangezien het een paard uit de hogere prijsklasses is en deze druk in de wedstrijden loopt.

heeft er iemand nog ideeen over hoe we dit nog meer kunnen proberen op te lossen.

bromfiets

Re: mondhoekjes probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:00

Misschien een idee om over te stappen naar een leren bitje? Dat vormt helemaal naar de mond en trekt zo goed als niet in de mondhoeken.

Ik verwacht dat je er niet mee mag starten, maar om dan 1x per week een gewoon bit te gebruiken ipv 6x scheelt toch al weer in het eventuele mondhoekenleed.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:20

ik smeer er altijd uierzalf op mijn mijn verzorgpaardje, maar het zou kunnen dat dat bij jou ook niet helpt, omdat vaseline ook niet helpt.

elyntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:36

nivea creme in zo'n blauw bakje, alleen moet je opletten dat het niet in z'n mond komt.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:41

zachte hand of niet, zagen de ruiters/amazones niet? dan krijg je dit ook erg snel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:08

Sowieso niet overstappen op een te groot bit omdat er dan meer ruimte zit bij de mondhoeken. Passend bit ligt een stuk rustiger/stiller in de mond dan een te groot bit.

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:16

elyntjuhh schreef:
nivea creme in zo'n blauw bakje, alleen moet je opletten dat het niet in z'n mond komt.

denk dat dat een beetje moeilijk gaat als het in de MOND hoeken moet worden gesmeerd