Gebroken voetas

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

debje18

Gebroken voetas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 22:06

Ik was laatst bij de DA voor controle van mijn paard zijn voorbenen, ivm met wat vocht wat hij in zijn voorbenen had. Nu was de DA opgevallen dat mijn paard een gebroken voetas naar achteren heeft. In overleg met mijn smid proberen we het op te lossen, maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van andere. Wie heeft er ervaring mee en wat zijn de mogelijkheden om weer een rechte voetas te krijgen?

sheraton

Re: Gebroken voetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:50

In zijn algemeenheid is het bloedlink om een gebroken voetas met bekappen / hoefsmid op te lossen, tenzij het gaat om een heel jong paardje.
Kijk uit want voor je het weet heb je een paard wat kreupel is omdat je hebt geprobeert dat te laten corrigeren

gr. Hans Arendse

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 17:33

Hij is pas 5 jaar geworden, maar het moet in preciepe toch corrigeerbaar zijn door een smid? Hoe zou je het anders op kunnen lossen? Mijn paard heeft ook best veel moeite met goed afrollen, waardoor hij heel erg sloft en af en toe struikelt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:00

Kun je foto's maken vanaf de zijkant van de hoef waarbij je de camera op de grond zet?

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 21:12

Ja moet lukken, ik zal proberen morgen de foto erop te zetten.