chipfragment

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cowgirl74

chipfragment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 16:55

heb een paard te koop zien staan die een chipfragment op kootgewricht had snap niet helemaal wat ze hiermee bedoelen en in hoeverre het schadelijk kan zijn om op het paard te rijden. Kan hij hier last van krijgen?

Pytje

Re: chipfragment

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:22

een chip is een los botstukje. Sommige kunnen irritatie en kreupelheid veroorzaken. Ook kunnen de meeste wel operatief verwijderd worden, maar dat hangt voornamelijk af van de plek.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:01

Vraag aan de verkoper waar het fragment exact zit en hoe ze erachter zijn gekomen (liep het paard kreupel of i.v.m. de verkoop laten rontgenen). Overleg met twee andere dierenartsen het antwoord, ik kies altijd voor mijn eigen dierenarts en een goede kliniek (emmeloord heb ik goede ervaring mee). Dan kun je zeer snel een juist antwoord krijgen. Ook kun je vragen of je de foto even mag laten zien aan je eigen dierenarts/kliniek. De meeste rekenen hier niets voor, sommigen rond de 15,00 euro.

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:24

De foto laten zien aan je eigen dierenarts zou ik ook doen. Hij kan je adviseren over de chip en of je moet laten opereren. Je kan ook de verkoper vragen of hij het risico wil dragen voor de operatie. Misschien wil hij het paard wel laten opereren en opnieuw laten keuren, dan is hij waarschijnlijk wel goed op de foto. Anders zou ook de vraagprijs aangepast moeten worden aan dit 'gebrek'. Succes