verdraaide knieen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adin

verdraaide knieen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 12:38

Bij mijn paard is geconstateerd dat hij beide (achter) knieen verdraaid heeft (wat bij mensen een voetbalknie is). Dit betekend eigenlijk dat de kruisbanden en ook het kraakbeen een flinke opdonder gehad hebben.
Hij is in beide gewrichten ingespoten (weet even niet met wat)
Ik moet hem nu 2 weken flink trainen en dan vooral galopperen, tot nu toe (pas een paar dagen) verloopt dit erg moeizaam omdat hij bijna niet kan aangalopperen, vooral zijn rechterknie geeft problemen. Ik heb geprobeerd op internet meer informatie te vinden over verdraaide knieeen bij paarden maar kan eigenlijk niets vinden. Zijn knie gaat niet op slot.

Heeft iemand hier ervaring mee? en hoe is het uiteindelijk afgelopen, d.w.z. kwam het weer helemaal goed of blijft het paard hier last van houden.

chanora

Re: verdraaide knieen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:41

ik plaats even een berichtje om dit topic te volgen Knipoog , vind het wel heel apart dat als hij iets verdaaid heeft dat die flink moet galoperen Verward:P

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 13:57

Dat komt omdat de kruisbanden en de spieren weer sterk moeten worden. De arts van de kliniek gaf aan dat galop de beste gang is om dit te doen, omdat ze dan hun hele lichaam goed gebruiken en vaak makkelijker loslaten. stappen is ook goed, de draf moet ik bij een paar rondjes laten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:49

Slotje op dit topic wegens dubbelpost.