Dikke benen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eline_di

Dikke benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 22:29

Weet iemand een (homeopatisch/huis-tuin-en-keuken) middel tegen dikke benen bij paarden?
Behalve koelen en stappen vroeg ik ze af of er kruiden of suplimenten ofzo zijn die kunnen helpen.

Kendra

Re: Dikke benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:34

Weet je wat de oorzaak is?

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 22:42

Nee helaas niet.

Maar ze heeft sinds een aantal weken het volgende:
Ze heeft plakkaaten onder de huid die komen en gaan. Het is regelmatig dik bij haar klieren (bij de keel) en ze heeft extreem last van opgezwollen benen.
Ze heeft het nu +- 3-4 weken.
De dierenarts is al meerdere malen geweest en ze heeft al prednison en antibiotica gehad. Daar werd het wel beter van. Ze heeft 2 weken minder last gehad maar nu is het weer terug.
Ik spreek morgenochtend de DA.

Maar ze is ook bijna 4 maanden drachtig. Maar de dikte is echt wel extreem.

joycev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:49

bij ons hadden de paarden ook dikke klieren. We waren eers bang voor droes maar de DA verzekerde dat het geen droes was. Nu hadden we ook gelezen dat ze van kort vers gras opgezwollen klieren krijgen. Maar voor de dikke benen heb ik geen idee sorry.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 22:54

Ik heb haar al 4 dagen van het gras gehaald.
En de eerste 3 dagen had ze niks maar sinds 2 dagen heeft ze weer bulten. Dus gras is het (denk ik) niet.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 23:09

In principe zou prednison moeten helpen, want dit lijkt idd op zo'n allergische huidreactie. Ik ken dat, die plakkaten. Dikke benen heb ik daar nooit bij gezien, maar het heeft vast iets met elkaar te maken. Wat kun je doen aan dikke benen: in ieder geval veel bewegen, zorgen voor een goede doorbloeding. Scheutje azijn door het voer, ik deed ook wel eens azijnbandages - maar dat was vooral met stalbenen. En 2x daags 10 min afspuiten, altijd goed.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 23:18

Koelen en stappen ken ik, azijn nog niet. Dankje.

De prednison heeft ze 3 dagen gehad en dat heeft wel even geholpeb maar het is weer terug (maar nooit helemaal weg geweest) en dat baart me zorgen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:49

Ik heb hier een paard op stal, die heeft antibiotica (pasta) gehad ivm een wond, we zijn een week geleden opgehouden met de antibiotica, ze kreeg dit weekend dikke benen en het zakt nu weer af. Overeenkomsten misschien?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:19

Azijn bandages werken vaak heel goed hoor, net wat Kendra zegt.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 09:36

Kendra schreef:
Ik heb hier een paard op stal, die heeft antibiotica (pasta) gehad ivm een wond, we zijn een week geleden opgehouden met de antibiotica, ze kreeg dit weekend dikke benen en het zakt nu weer af. Overeenkomsten misschien?

Mijn paard heeft de dikke benen al +- 3-4 weken en toen kreeg ze nog geen antibiotica.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:59

Jammer....

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:00

eline_di schreef:
Weet iemand een (homeopatisch/huis-tuin-en-keuken) middel tegen dikke benen bij paarden?
Behalve koelen en stappen vroeg ik ze af of er kruiden of suplimenten ofzo zijn die kunnen helpen.

onderlap van een bandage doordrenken met azijn en dan om het been doen daarna een bandage erom heen. Een nacht laten zitten en dan moet het de volgende dag toch al wel minder zijn...