En bah... Dat was een van de meest vieze dingen dat ik ooit al heb gezien. Hij sneed het met een mesje open en dan begon de etter eruit te stromen! Ik dacht dat ik mijn paard zag leeglopen, want ik denk dat je bijna een literfles zou gevuld krijgen met die vieze prut.
Nu heeft hij dus een 'zakje' vel hangen vooraan zijn nek. Dat moeten we uitspoelen en ontsmetten, logisch. De DA heeft hem antibiotica ingespoten, maar we moeten niet verder antibiotica door zijn voer doen, omdat Ivan (paard in kwestie) heel snel last heeft van diarree en dat komt zijn verband niet ten goede want dan is dat doordrenkt met poep.
Arm veulentje toch
En dan heeft hij op deze moment ook nog een hardnekkige schimmel (ringworm). Maar dat begint toch stilaan te verdwijnen na een aantal behandelingen met imaverol Oké, dat was mijn hele verhaaltje van het ontstaan van het abces.
Heeft er iemand ervaringen met de genezing van zo'n groot abces? Hoe lang duurt het, hoe ziet het er uiteindelijk uit? Hoe moest jij het behandelen?
En hoe voorkom je dat hij er weer aan gaat schuren? Afdekken is geen optie, want het moet genezen aan de lucht.