Mijn paard staat overdag op de wei, en sinds 2.5 week vliegen de ijzers me onder de oren, buiten het feit dat het heel vervelend is voor het paard kost het mij ook aardig wat geld.
mijn smid zegt nu doodleuk dat op het land ijzers niet gaat..

(ik blij dat ik een stalling heb gevonden waar ze 'swinters naar buiten gaan, krijg je dit
)paard is een trakehner met kleine ongelijke hoeven, als ik de ijzers eraf laat brokkelen zijn hoeven bij het leven en gaat ie gevoelig lopen.
het zijn voornamelijk de voor hoeven die die continue er af trapt.
iemand tips? of ervaringen?

dan is een andere smid nemen denk ik het meest voor de hand liggend. Wat je smid zegt, slaat nergens op!
Zoals die doet, hij verdiend er lekker geld mee om telkens andere hoefijzers erop te zetten. Hij zou langzamer hand wel met een andere oplossing moeten komen als hoefsmid
is je paard niet erg lomp om constant zijn ijzer af te trappen? denk je dat een smid zit te wachten om iedere keer weer voor te komen rijden en zijn tijd er in te douwen? hij zal toch niet de hoofdprijs vragen neem ik aan dus voor hem kost het ook geld. En ja er zijn gewoon van die paarden die daadwerkelijk zodra de wei nat is er geen ijzer onderhouden. Advies luister naar je smid .