gallen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roosjelief

gallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 09:34

Gister heeft een vriendin van mij gallen bij mijn paard ontdekt. Aan het rechterachterbeen een kleintje. en aan het linker achterbeen 2 grote aan bijde kanten. Jazz doet op het moment vrijwel niks. 1 keer in de week op zondag heb ik tijd en dan rijd ik gewoon een paar rondjes voor de lol. Vaak niet langer dan een half uur. Dus overbelasting kan het haast niet wezen.
Jazz is al 16 dus opzich zou ik me niet zo heel druk hoeven maken want waarschijnlijk is het gewoon ouderdom. Jazz heeft nooit zulke droge benen gehad. Maar waar ik me zorgen om maar is het linkerachterbeen. Deze 2 gallen zijn warm. Niet heet maar warmer dan de rest van het been.

Op internet vond ik dat dit kan wijzen op artrose, en dat hoop ik echt niet... Is mijn onrust terecht?

Ze staat 24/7 in de wei met 17 andere paarden.

Manieki

Re: gallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:37

Over het algemeen kunnen gallen niet zoveel kwaad, maar als je je zorgen maakt kun je natuurlijk even bellen met je DA om advies te vragen. Zij kunnen je wat meer informatie geven. Succes!

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 09:46

Maar gallen horen niet warm te zijn.. toch?

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:56

Volgens mij niet nee, maar bel je DA even, zij kunnen je meer vertellen.