Bult op de rug van Fries

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Bult op de rug van Fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:53

Mijn fries heeft sinds kort ineens een bult op zijn rug, volgens de dierenarts een ontsteking.. En hij zei dat we binnenkort wel weer konden rijden. Nou echt niet dat er iemand op gaat rijden voordat er iets aan die bult is gedaan. Dat is er toch niet voor niks gekomen? Weet iemand wat dit kan zijn? Binnenkort komt er een osteopaat of fysiotherapeut kijken bij haar. Wat doet een osteo of fysio precies?

En zo snel mogelijk gaan we met haar naar Bosgra om het zadel te laten nakijken, eventueel aanpassen of een nieuw zadel. Wij hebben altijd het beste voor onze paarden gedaan.. En dit zadel is 2,5 jaar geleden nieuw gekocht!

Aukelizzy

Re: Bult op de rug van Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:26

Waar zit de bult op haar rug, onder het zadel of verder naar achter?
Is ze er gevoelig op, is het warm, hard of zacht?
Wel heel verstandig dat je er nog niet op rijdt totdat het helemaal weg is. Vreemde ideeën hebben sommige veeartsen toch. Gestoord

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 13:29

Ik weet niet of het nu warm is of wat dan ook, ze staat lekker op het land. Het zit onder het zadel aan de zeikant, dus niet op de ruggengraat.

We gaan waarschijnlijk komend weekend voor een zadel kijken en hopelijk kan ons zadel aangepast worden.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:37

Dat je zadel 2,5 jaar geleden nieuw gekocht is wil niet zeggen dat het goed ligt.Zelfs wanneer dat toen wel het geval was, een paard veranderd vaak flink.
Zolang die plek er nog zit zou ik niet gaan rijden, vooral omdat het aan de zijkant zit waar het zadel tegen aan komt.
Het laatste wat je wilt is het opnieuw irriteren.
Succes met zadels passen trouwens Knipoog.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 13:51

Het zadel is onlangs nog opgevult, ik weet dat het niet goed ligt daarom gaan we ook het zadel na laten kijken.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:12

Ik heb een hele fijne ostheopaat bij mijn paard gehad twee weken geleden. Het heeft me echt veel opgeleverd. Ze kan op korte termijn komen en dat is fijn.
Een ostheopaat kijkt breder om het zo maar te kijken. Kijkt naar blokkeringen in het lijf en die houden weer verband met organen.

Wel vreemd van die bult. Het zou heel goed het zadel kunnen zijn gekomen. Ik heb ook een fijne zadelmaakster, misschien zou je eens contact met haar op kunnen nemen. Ze heeft ons super goed begeleid bij het vinden van het juiste zadel en heeft echt alles uit de kast getrokken.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 21:51

Wij gaan nu voor ons zadel naar Bosgra, daar hebben we voor Melle ook ons zadel gekocht en het ligt perfect, en hij loopt echt super ermee. Dus daar gaan we zo snel mogelijk even heen. Helaas is het niet om de hoek.

Je kan het nummer via PB geven, ik heb net van een kennis ook een nummer van een osteopaat gekregen. De osteo komt wanneer de paarden weer op stal staan. want we laten er gelijk 2 nakijken