Rare bult op voorkant kogel, wie heeft enig idee?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Rare bult op voorkant kogel, wie heeft enig idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 15:19

Mijn paard heeft sindskort een rare 'bult' op de voorkant van de kogel, aan het rechtervoorbeen.
Afbeelding
*Foto ter illustratie van de exacte plaats*

Als je aan de bult voelt, voel je voornamelijk vocht en een soort puntje(heel af en toe te voelen). Hij is in december vorig jaar geopereerd aan een OCD, rechtsvoor in de kogel, maar dit zat aan de binnen/achterkant van het voorbeen. Hiervan zijn ook controle foto's gemaakt(in maart/april dit jaar nog), en dit zag er allemaal meer dan prima uit.
Er is ook niets raars gebeurd, dit viel me opeens van de één op de andere dag op. Hij is er niet kreupel op, ook niet echt gevoelig. Soms is het opeens weg, soms is het opeens terug.

Iemand enig idee?
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 02-09-08 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Michh

Re: Rare bult op voorkant kogel, wie heeft enig idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:20

Kan vocht zijn, als dat zo is.
Na het rijden een kwartier koelen.
Had een pony bij mij op stal ook.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:22

ik zou het een veearts vragen! zeker als hij er al eens aan geholpen is!
groetjes van bren

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 15:22

Yubi schreef:
Kan vocht zijn, als dat zo is.
Na het rijden een kwartier koelen.
Had een pony bij mij op stal ook.

Zoals ik al vermeld in mijn verhaal, zit er vocht in. Dat is een ding wat duidelijk is. Van koelen wordt het niet beter(dat doe ik iedere dag standaard na het rijden).
@Brennie75: Ik heb inmiddels al een vaste klantenpas bij mijn DA Haha! En ik kan wel weer naar de DA rennen(ik ben gemiddeld 4 dagen p.m. bij de DA te vinden), maar ik ben er nu wel een beetje klaar mee eerlijk gezegd.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 02-09-08 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:23

ik zou ook naar de da gaan als het met koelen niet beter word...

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:25

Een vorig paard van mij is ook geopereerd aan ocd in de kogel.. Zij had ook later een rare bult daar, hebben we laten scannen voor de zekerheid, maar er was niets raars te zien. Was gewoon bindweefsel. Als het niet gevoelig of pijnlijk is en niet warm, zou ik me niet druk maken. Dan is het gewoon een schoonheidsfoutje..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:26

malloesje schreef:
Een vorig paard van mij is ook geopereerd aan ocd in de kogel.. Zij had ook later een rare bult daar, hebben we laten scannen voor de zekerheid, maar er was niets raars te zien. Was gewoon bindweefsel. Als het niet gevoelig of pijnlijk is en niet warm, zou ik me niet druk maken. Dan is het gewoon een schoonheidsfoutje..

Een schoonheidsfoutje dat nu pas komt?? Clown

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:28

C_arola schreef:
malloesje schreef:

Een schoonheidsfoutje dat nu pas komt?? Clown

Ja, ontstond bij mijn paard ook pas veel later, dan na de operatie.. Knipoog

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 15:29

malloesje schreef:

Waar zat die OCD als ik vragen mag? Want in dit geval zat de OCD helemaal achteraan, en zit de bult nu helemaal vooraan!
En warm is het trouwens bij vlagen wel, iig warmer dan het andere been op dezelfde plaats.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:38

Binnenachterkant geloof ik, maar is ook alweer 5 jaar geleden ofzo.. Je kunt voor zekerheid laten scannen, dat hebben wij ook gedaan. Wist ik iig zeker dat er niets ernstigs aan de hand was en bleef het dus bij een schoonheidsfout..

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 15:40

malloesje schreef:
Binnenachterkant geloof ik, maar is ook alweer 5 jaar geleden ofzo.. Je kunt voor zekerheid laten scannen, dat hebben wij ook gedaan. Wist ik iig zeker dat er niets ernstigs aan de hand was en bleef het dus bij een schoonheidsfout..

Ja, ik weet helaas dat ik alweer naar de DA kan gaan, maar eigenlijk heb ik daar bar weinig zin in. Ik loop met ons andere paard ookal constant bij de DA en deze ook (OCD operatie, maagzweren, ed).

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:40

malloesje schreef:

Een schoonheidsfoutje dat nu pas komt?? Clown[/quote]

Ja, ontstond bij mijn paard ook pas veel later, dan na de operatie.. Knipoog[/quote]

Ja, na de operatie kan ik me dat voorstellen. Wist alleen niet dat het paard ook geopereerd was (niet van de ts) Anders snap ik niet dat er ineens plotseling een schoonheidsfoutje kan opdoen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:41

Somebody_ schreef:
malloesje schreef:

Ja, ik weet helaas dat ik alweer naar de DA kan gaan, maar eigenlijk heb ik daar bar weinig zin in. Ik loop met ons andere paard ookal constant bij de DA en deze ook (OCD operatie, maagzweren, ed).

Krijg je wel meer duidelijkheid. Als het niet warm was en ze had er geen last van dan kon je het aanzien. Maar het is soms wel warm zoals je aangeeft...

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:50

Ik weet wel dat ik niet zomaar weer een paard laat opereren met ocd.. Ze komen bijna altijd minder uit de narcose op 1 of andere manier..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:53

maar ermee door laten lopen...

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:58

Een paard hoeft zeker geen last te krijgen van een ocd, is bijna nooit het geval.. Tis dat de handel met het buitenland ocd-vrije paarden wil hebben, maar anders wist ik het wel.. Klinisch zeer goed laten keuren is veel belangrijker, dit zegt voor mij meer dan foto's..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:01

malloesje schreef:
Een paard hoeft zeker geen last te krijgen van een ocd, is bijna nooit het geval.. Tis dat de handel met het buitenland ocd-vrije paarden wil hebben, maar anders wist ik het wel.. Klinisch zeer goed laten keuren is veel belangrijker, dit zegt voor mij meer dan foto's..

Alleen moet je voor sommige verzekeringen ook rontgenlogisch verzekeren om de dakosten te kunnen vergoeden.. Das minder

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:21

Dat klopt idd.. Maar ik wil niet weten hoeveel toppaarden niet goed zijn aan de binnenkant.. In dld wordt zelfs bijna niet gekeurd op OCD. De hengsten hoeven niet eens goed te zijn op de foto Verward

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:06

malloesje schreef:
Dat klopt idd.. Maar ik wil niet weten hoeveel toppaarden niet goed zijn aan de binnenkant.. In dld wordt zelfs bijna niet gekeurd op OCD. De hengsten hoeven niet eens goed te zijn op de foto Verward

hoezo ziekte in de fok laten Clown

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 05:46

Volgens mij gaan jullie nu een beetje offtopic?!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 07:37

Kan pees probleem zijn (foto is helaas voor mij niet zichtbaar) maar omdat ie niet kreupel is geweest lijkt me dit niet waarschijnlijk.

Vocht door ....
Ze hebben ook altijd zo iets die knollen van ons.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 07:46

Jury, is zeker geen pees, heb de foto al gezien.
Ik ben verder niet zo bekend met OCD dus ik kan je helaas niet helpen.