Schilfers en wondjes op de onderbuik

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Taron

Schilfers en wondjes op de onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 21:47

Ik was vanmiddag m'n paard aan het poetsen en toen ik bij de buik kwam voelde het heel erg ruw aan, Toen ik er naar keek schrok ik, De hele onderbuik van van voor tot achter 'kapot'. Het haar was weg en overal zaten grijze schilfers en open wondjes.

Nou is het wel zo dat ze erg vet is en dat ze na het rollen moeilijk op kan staan met dat logge lijf van d'r... en dat ze dan voor de opstaat een paar keer schuurt over de grond.

Ze staat al op dieet nu maar hoe behandel ik die plekken? En heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt?

Het gaat trouwens om een 7 jarige haflingermerrie, die dag en nacht op de wei staat.

ellepel

Re: Schilfers en wondjes op de onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:03

het klinkt een beetje naar eczeem.
de plekken kun je best insmeren met iets wat ook tegen de jeuk is,misschien een zalf die ook met zomereczeem gebruikt word?
mijn pony heeft zomereczeem en heeft in het verleden ook die plekken op de buik gehad.

cardiflor(voor mensen) is ook heel goed,dat verkopen ze bij de drogist.
maar wat uierzalf of andere vette zalf kan ook wel

Petra_O

Re: Schilfers en wondjes op de onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:15

Mijn haf heeft het ook, en bij haar komt het idd van de zomereczeem. Dat wiebelen bij het opstaan is niet omdat ze niet omhoog komen, maar om te krabben. Ze vind het ook heerlijk als ik eraan zit.
Cardiflor of calendulan werkt goed. Ik heb ook heel goede ervaring met levertraanzalf, maar dat word wel een vette bende. Omdat ze haar buik over haar achterbenen schuurt, zitten die er ook helemaal onder.