Jazzit schreef:Weet je zeker dat het het gebit is? Of zou het ook een andere oorzaak kunnen hebben?
Bij twijfel zou ik voor een DA kiezen, omdat die een wat breder blikveld heeft dan een TA. Een DA moet in elk geval aan kunnen geven of het gebit in een goede toestand is, of niet. Je zou trouwens zelf ook al kunnen voelen of er bijvoorbeeld haken op de tanden zitten. Wel voorzichtig uiteraard.
Als je zeker weet dat alles in orde is, en je verdenkt het gebit, dan zou ik een TA laten komen.
Je hebt trouwens ook TA's die samenwerken met een DA. De DA zorgt voor de verdoving. Als die DA er dan toch is... kan die misschien checken of er nog andere pijnpunten zijn.
Op de stal waar Ronnie de Pony sinds kort staat komt jaarlijks een TA die samenwerkt met een DA. Tot nu toe heb ik altijd gebruik gemaakt van de DA, omdat die kan sederen (RdP is niet zo heel rustig met een vijl in zijn mond). De haken werden van de tanden gehaald, en verder niets. Ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben, omdat ik totaal geen verstand heb van een paardengebit. Maar ik voel op zich wel iets voor de combi TA/DA wat de tanden aan gaat, mits ze bereid zijn om elkaars kennis te delen en aan te vullen.
Goh, ik weet het niet. Ik wil eerst het gebit uitsluiten voor ik met andere dingen ga aanmodderen. Na het bezoek van de tandarts ga ik opnieuw rijden en kijken wat dat geeft. Is het dan nog niet beter, zoek ik verder.
Wat denken jullie van deze tandarts qua opleidingen ed? http://www.frederikdebacker.be/Page344.htm