[MD?] Te dik paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[MD?] Te dik paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:12

Hallo allemaal.

Mijn pony was bijna het hele jaar door té dik. Ze is ontsnapt uit haar weiland en het volle weiland ingegaan, toen ik op vakantie was.
Op dat moment was ze net weer een beetje op gewicht. Daarna was ze weer te dik. (Heeft daarvoor ook weer een keer op een te vol weiland gestaan, en ook weer binnen 1 dag vetzeug Nagelbijten / Gniffelen ).

Nu is ze op dit moment voor haar doen "dun". Maar nu is ze eigenlijk nog te dik (Ze is nooit dunner geweest dan dit). Ze is dus eigenlijk altijd te dik.

Toch wordt zij iedere dag gereden. De ene dag dressuur, dan springen, dan buiten.
Ze krijgt iedere dag een wortel of een appel. En een klein handje krachtvoer (Echt een héél klein handje Nagelbijten / Gniffelen ).

Hoe krijg ik haar nu mooi op een goed gewicht?

Anoniem

Re: [MD?] Te dik paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:13

Vergeten toe te voegen:

Ze is gelukkig nog nooit hoefbevangen geweest, maar heeft er naar mijn idee wel een keer dicht tegenaan gezeten.

Ik heb hier (op school) geen foto's van haar, zoals ze nu is en hoe was. Maar die kan ik vanavond wel toevoegen Lachen

Ik vind haar op dit moment gewoon nog té dik. Ookal is ze nu dunner als ooit.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:43

Bij mijn paard kwam de omslag toen ik haar verhuisde en ze de wei met veel meer paarden moest delen, daarvoor was ze altijd te dik.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:51

Wij werken met een draadje dat we dagelijks wat verder zetten. Wanneer we ze in een keer op een volle wei gooien eten ze zich namelijk dood...