Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
tinaaz schreef:Peesblessures kun je niet ernstig genoeg nemen. Zeker niet met zo'n jong paard, dat haar hele leven nog met die benen moet doen. Op dit moment ben je goed bezig, probeer dat vol te houden totdat de overvulling van de peesschede volledig weg is.nu komt de merrie elke dag een paar uurtjes buiten, en word haar pees 2 x gekoeld, 1x met water, de andere keer met een bandage en een koel zakje..
de merrie loopt geen stap kreupel...
kan ik het werk ook weer heel rustig hervatten? (ze wil zo graag werken!) en anders is ze zo druk..
EricPrast schreef:Lekker dan, breng je een jong paard weg om het professioneel te laten beleren, wordt ze ff voor je in elkaar getrokken. Geld terughalen en de rekening van de veearts indienen.tinaaz schreef:Peesblessures kun je niet ernstig genoeg nemen. Zeker niet met zo'n jong paard, dat haar hele leven nog met die benen moet doen. Op dit moment ben je goed bezig, probeer dat vol te houden totdat de overvulling van de peesschede volledig weg is.nu komt de merrie elke dag een paar uurtjes buiten, en word haar pees 2 x gekoeld, 1x met water, de andere keer met een bandage en een koel zakje..
de merrie loopt geen stap kreupel...
kan ik het werk ook weer heel rustig hervatten? (ze wil zo graag werken!) en anders is ze zo druk..
Nu al het werk hervatten is imo. niet verstandig, jij voelt niet hoe zwaar de pees belast wordt/kan worden. Als ze zelf toestand maakt wegens overtollige energie, voelt ze het evengoed nog wel als ze iets doet waarvan ze pijn in haar poot krijgt.
Dat ze graag wil werken is nmm. jouw perceptie van dat ze haar energie kwijt moet, zelf staat ze waarschijnlijk het liefst gewoon in de wei om gras te eten. Ik weet niet wat je krachtvoerrantsoen is, misschien kan het geen kwaad om dat tijdelijk wat te verlagen en te vervangen door wat meer energiearm ruwvoer.
Mijn advies is dus om het voorlopig nog ff rustig bij stappen te houden om te voorkomen dat de pees overbelast wordt en de kreupelheid die ze nu niet toont misschien alsnog gaat optreden.
tinaaz schreef:maar een 3 jarige gaat toch pas volgend jaar wisselen? of zit ik nu fout?
Ik zal er iig een tandarts naar laten kijken...
.
Pytje schreef:nee hoor, die wisselen nu de snijtanden. Tegen het 4e jaar ook de kiezen, waardoor ze last kunnen krijgen van doppen.