spierbevangen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jschaffer

spierbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 12:47

Ik rij voor mensen een paardje net voordat hij mee zal gaan naar stage is hij spierbevangen geraakt. (verhaal op aanvraag)
In zeer erge maten! Veel pijnstillers en spier ontspanners gehad. Hij kon haast niet meer lopen.Uit eindelijk toch besloten om alleen naar stage te gaan op voorwaarde dat me moeder af en toe ging kijken en die mensen hem verder verzorgen. Drie weken later kwam ik even thuis, ben de volgende dag gelijk gaan kijken. Tot mijn grote verbazing ging het bijna super. Hij stond in een kleine bak liep vrolijk rond niks meer dik alleen zijn voorknietjes. Maarja hij heeft dan ook veel gelegen. Hij at lekker was lekker ondeugend zijn vacht glom mooi. Maar nu is mij vraag ik heb zelf nooit mee gemaakt dat een paard spierbevangen geraakt is! Hoe kan je het beste zon paard op trainen misschien soort schema's voor net zo als een peesblessure! speciale brokken mischien een poedertje voor zijn spieren? speciaale vitamines? Is de kans groter om dat weer te krijgen. Is het slim dit paardje te kopen?

alvast bedankt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: spierbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:17

ik zou er met de dierenarts over hebben. Ik heb er geen persoonlijke ervaringen mee...
Maar de dierenarts kan je het beste informeren over training,voeding en aankoop.

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 14:38

denk ik ook maar zal graag mensen willen spreken die er ervaring mee hebben gehad!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:39

dat begrijp ik

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:44

Ik kende iemand, waarvan een paard spierbevangen was geweest, en toen het genezen was met hulp van de dierenarts.

Daarna kocht ze een pot poeder en dat is vitamine E, dat helpt om spieren soepel te houden en het te voorkomen, volgens mij kan je dat aan je dierenarts vragen en het bestellen bij de paardendrogist, je kan er ook om advies vragen.

Maar allereerst doe het in overleg met de dierenarts, dat heeft deze vrouw ook gedaan toen haar paard ziek was, bij haar paard hielp het uitstekend en het heeft er niks aan overgehouden, ook goed opletten op de hoeveel heid krachtvoer op de dagen dat hij niet hard hoeft te werken etc.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:46

Sorry, vergeten erbij te zetten, ik zou maar aan de dierenarts vragen als ik jou was, of het verstandig is om dat paard te kopen, het ligt er natuurlijk net aan, van hoe erg het was en of hij er iets aan overhoudt, verschilt per paard.

Jschaffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 14:49

dat is bij pavo te verkrijgen heb ik al naar gezocht!! wel duur maar dat doe ik zeker!