Ik heb rond dezelfde tijd in 2006 ook eens een topic geopend over hetzelfde probleem, [MD] kleine korstjes op benen...?? dat is toen na een tijdje overgegaan maar nu zag ik weer op de benen van mijn 2 paarden de korsten zitten. Het lijkt een soort opgedroogd modder maar krap je het er af ( 1x geprobeerd om te zien wat het is ) dan komen de haren mee en krijg je een licht bloedende plek. Mijn 3/4 arabier heeft grote korsten, mijn andere paardje maar hele kleine. Nu ik erover nadenk heeft mijn 3/4 arabier dezelfde soort korsten vorig jaar ook op zijn kont gehad. Mijn andere paardje had overgins niks toen! Die korsten waren behoorlijk groot, hij zat toen onder en er leek soort vocht uit te komen die met het zand weer opdroogde tot die korsten. Dat is nu ook het geval. De DA wist toen niet wat het was en vertelde ons dat we met imaverol moesten wassen. Dat hebben we geprobeerd maar we konden er niet aanzitten, hij ging helemaal door het lint van de pijn. Het rare is nu dat de korsten op de hoeven geen zeer lijken te doen want toen ik eraan zat, deed hij niks.
Hier zijn wat foto's, heeft iemand enig idee wat het is? Paarden staan in droge bak zonder modder etc en lopen in een weiland.

Ik ga zo met wat lauw water proberen het schoon te maken maar ik wil nog geen imaverol gebruiken omdat ik in mijn vorige topic las dat je dat beter niet kon gebruiken als je niet zeker wist dat het schimmel was? Ik hoop dat iemand weet wat het is en met de oplossing kan komen