paard loopt kreupel met longeren.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Clyde

paard loopt kreupel met longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 07:00

Hallo,

Ik heb sinds acht weken een ander paard. Ik heb de veearts al gebeld voor informatie en moet binnenkort naar de kliniek om hem na te laten kijken. Maar ja, ik maak me veel zorgen en wil alvast wat informatie van jullie.

Mijn paard loopt op de rechterhand in draf tijdens het longeren kreupel. Met longeren dacht ik al eens eerder te zien dat hij wat onregelmatig was, maar het was met een paar passen weer weg. Met rijden heeft hij geen problemen. Gezien in meestal rij ipv longeren leek het probleem niet meer te bestaan. Totdat ik hem van de week weer longeerde en hij ditmaal echt kreupel liep.
Op de linkerhand was het probleem haast niet te zien.

Wie herkent dit?

boemel

Re: paard loopt kreupel met longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 07:22

Merk je tijdens 't rijden niets? Paard is niet stug of stijf aan 1 kant?
Heb je 'm laten keuren bij aankoop?

Ik denk dat de enige die je uitsluitsel kan geven de dierenarts is. Mijn jonge paard was te snel gegroeid en had daar last van. Hij was aan de longe rechtsom wat onregelmatig. Bij hem kwam 't vanuit de rug.

Clyde

Re: paard loopt kreupel met longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 08:16

Paard is wel goed gekeurd bij de aankoop. Het valt me wel op dat hij de linkerteugel niet makkelijk aanneemt.
Ik bedoelde met het rijden heeft hij geen problemen dat hij niet kreupel loopt. Wel moet hij zeker nog beter rechtgericht worden.
Maar goed ik zou net gaan starten met lessen en hoopte daar met hem beter te leren rijden.