Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

lynne8 schreef:Dan is het weidehooi ja. Na het rijden krijgt ze in de winter altijd hooi ja, en dan gaat ze het landje weer op waar dan geen gras staat. En in der stal ligt dan ook weer een berg hooi voor 's avonds, en in de ochtend krijgt ze dan altijd weer een berg hooi en 1 koek dan eigenlijk. Ze krijgt dus om deze tijdstippen te eten: 7:00 hooi+ 1/2 koek (heeft ze rond 9:00 op)
Dan gaan ze rond 11:00 naar buiten en meestal krijgen ze dan nog een beetje hooi in het landje
Om 15:00 na het rijden krijgt ze hooi
Om 18:00 als ze binnekomt krijgt ze hooi+1/2 koek
Om 22:00 krijgt ze weer hooi.
Ze krijgt dus ongeveer 5 keer per dag te eten, laten we het voor de zekerheid op 4 keer houden.
ElCid schreef:I.p.v. de koeken kan je ook granen voeren, als ze nog goede tanden heeft. Nadeel van de koeken is de suiker die er in zit, maar ook allerlei toevoegingen die ze niet nodig heeft. Sojabonen schillen zijn ruwvoer, werken als opvulling van de koek en voegen niks toe. Daarbij komt dat de koek ergens mee gebonden is om niet uit elkaar te vallen en die bindmiddelen en ook conserveringsmiddelen zijn dingen die een paard beter niet eet.
Wij voeren onze paarden al jaren pure granen ( tarwe, haver, gerst, mais) met veel hooi en lucerne zonder toevoegingen. Ze krijgen er wel een vitaminesupplement bij.
Dit hebben we met een DA samengesteld en bevalt prima!

lynne8 schreef:Ze heeft inderdaad ook zo'n mineralen blok uit de himalaya daar likt ze regelmatig aan ja! dus dan word het???:
07:00 1 plak hooi+ 3 wortelen
11:00 1/4 hooi
16:00 1/2 hooi
18:00 1 hooi +3 wortelen+1/2 plakje stro
22:00 1 hooi
lynne8 schreef:Oke, nou ik heb een hele zak lucerne staan maar op stal werd dat mij meerdere malen afgeraden om te geven. Ook omdat er aardig wat eiwitten in zitten. En ik houd haar natuurlijk goed in de gaten, dus als ze teveel afvalt in dat speciale voer misschien wel iets! Bedankt