Pony is erg stijf

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Pony is erg stijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 21:26

Hey Doei!

Ik rij nu al 4 jaar op jester. Gaat opzich erg lekker enzo.
Alleen nu heb ik dus iets. Jester is in het begin altijd zó stijf, dat als je haar niet zou kennen, zou denken dat ze kreupel was. Als ik dan 2 volte's heb gedraafd is het ook over. Dan loopt ze gewoon goed. Dit heeft ze ook als ze bijv al los heeft gelopen in de wei/bak. Het is denk ik niet super ernstig, want dit deed ze al voordat ik haar huurde enzo. Maar het zit erg ongemakkelijk, en lijkt me ook niet echt fijn voor haar.

Ze heeft het btw alleen in draf, hoelang ik ook losstap.

Weet iemand iets wat haar soepeler maakt, of wat het kan zijn?

xx.

shilady

Re: Pony is erg stijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:29

Meschien is het een goed idee als je haar is een keer door de osteopaat laat behandelen , meschien zit ze op bepaalde plaatsen vast, Als ze zoon behandeling heb gehad merk je meestal dat ze bij het rijden een stuk losser zijn

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 21:32

Is dat dan wel nodig, als het na 2 volte's/stukje galop weer weg is?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:35

Is het niet mogelijk dat je paard gewoon 24 u per dag beweging krijgt? En dan bedoel ik in een wei/paddock. Dat scheelt vaak heel erg wat betreft de stijfheid.
En het helpt natuurlijk ook om rustig los te rijden, lekker lang stappen, beginnen met een lange teugel en veel rechte stukken, ook in draf. Daarna kan je hem dan oppakken en dan is het vaak al een stuk soepeler.
Ook goed uitstappen en langzaam afkoelen na het rijden helpt de stijfheid voor de volgende dag te voorkomen.
Oh, en staat je paard toevallig op de tocht? Daar kunnen ze ook heel stijf van worden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 21:39

Nee ze staat niet op de toch.

24u is niet mogelijk, ze staat wel gem. elke dag zo'n 4/5 uur in de wei, met slecht weer niet.

Rustig losrijden doe ik ook wel, het verschilt ook al per x. Als ik bijv al ga wijken & SB in het losstappen, is het al veul minder, maar vind het fijner om eerst een stuk los te draven, en dan pas sb te doen

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:44

je zou een voedingssupplement kunnen geven met vitamine E en selenium, of overgaan op een andere brok, bv pavo energie control, hielp bij mijn paard heel goed.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 18:12

Probleem is, het is niet mijn eigen pony, kan dus niet zomaar van voer wisselen.

Dat Vitamine E of selenium, in wat voor iets kan ik dat geven, bijv een soort olie of poeder ofzo?

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:26

Ik denk dat je je niet veel zorgen hoeft te maken als de stijfheid na 2 voltes draven al weg is. Mijn pony staat van ongeveer 09.30 uur tot 17.00 uur in het weiland en bij haar duurt het tijdens de training ook wel ff voordat ze lekker los komt. En dat duurt bij mij langer dan 2 voltes. Vooral als het slecht weer is en ze de hele dag kou op haar spieren heeft gehad. Knipoog
Je kan de pony wat vitaminen geven. Ik geef mijn pony vitamine E, dat kan je kopen in een soort van pompje. Daar doe ik 2 druppels van door haar eten. Ik zal eens voor je kijken wat voor spul dat precies is, de naam enz.