Kreupel links om volte rechtsom zuiver

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kari

Kreupel links om volte rechtsom zuiver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 20:41

Heeft iemand een idee hoe dit kan ?
Of waar dan de kreupelheid in zo kunnen zitten [ Spieren ,pezen of gewricht ]
Mijn jonge paard haalde ik kreupel uit de wei
In stap zie je niets aan hem .
Hij kwam naar mij toe in galop daar zag ik ook niets aan daarna viel hij naar de draf toen liep hij goed kreupel .
Hij is kreupel op de volte linksom en rechtuit is hij ook kreupel .
Hij is kreupel op een zachte en een harde bodem
Maar op de volte rechtsom in draf zie je hem geen stap kreupel zetten .
Volgens de dierenarts is dit vaak een beeld van een kreupel paard en kon er niets over zeggen . volgens hem moest ik maar gelijk uitverdoven en foto,s maken .
Maar ik heb het idee dat hij beter eerst langs kan komen om te kijken of het nodig is om gelijk dit soort dingen uit de kast te trekken .
Hij heeft geen wond of een warme plek en ook geen dik been ofzo .
Is een paard no kreupel op het been waar hij op valt of juist op het andere been

giotto

Re: Kreupel links om volte rechtsom zuiver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:27

Als hij z'n hoofd omhoog doet steunt hij op het kreupele been(hoofd omhoog om minder gewicht op het slecht been te zetten),als z'n hoofd omlaag is steunt hij op het goede been.

Ik zou zowiezo de DA laten langskomen.Als hij hem op de volte ziet lopen kan hij ook een duidelijker beeld krijgen van waar het probleem zich bevind.En dan kan hij een gepaste behandeling voorstellen.
Het is vanaf de pc en zonder filmpje heel moeilijk om te zeggen waar de kreupelheid juist zit.
Denk ook dat je meer gaat hebben aan raad van de DA dan aan raad van medebokkers die alleen maar kunnen raden naar hoe en wat...

zolibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:12

Wij hebben ook zo'n paard gehad die dat had. Rechtsom goed kreupel en linksom niets. Het bleek de banden tussen de kogel en de hoef te zijn de verrekt is. We hebben weken heel kort gestapt. Paar keer per dag 10 min. en dan weer gekeken hoe ze liep. Toen steeds meer gaan stappen vooral op het harde en rechtuit. Toen ze haast niet meer kreupel was erop gaan zitten en 10 min stappen 10 minuten draven 10 minuten stappen op de weg. Zo steeds meer opgebouwd.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:04

ik zou er ff een da na laten kijken, als ik jou was!

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:09

Kan van alles zijn. DA laten kijken, niet zelf knutselen als je er geen verstand van of röntgenogen hebt. Misschien valt het reuze mee, verzwikt oid, komt wel weer goed maar kan ook wat anders zijn waar wel een behandeling voor nodig is!

Succes

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:08

Als ik jou was zou ik zeker naar een arts gaan en laten uitverdoven en eventueel foto's laten maken..
Ik heb dit met mn paard meegemaakt, ze moest gekeurd worden door de arts en liep op het harde op de kleine volte ineens kreupel, buigproef was prima.. tijdens rijden nooit wat gemerkt, struikelde wel regelmatig maar liep lekker..

Verschillende hoefsmeden en artsen erbij gehad, uiteindelijk naar kliniek.. uitverdoven.. rontgenfoto's..
heeft hoefkatrol stadium 4 (beiden voor):(:(:(

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:09

maar dit zegt natuurlijk niet dat het bij jouw paard ook zoiets zou kunnen zijn, ik wil ermee zeggen dat je het niet weet en er een deskundige naar zou moeten laten kijken, dan heb je iig zekerheid!

kari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 20:40

Hoi bedankt voor de reacties
het is al een stuk minder maar als het deze week niet helemaal weg is ga ik naar de kliniek