Vreemde castratie, ballen/zaadleiders verpapt.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Navy

Vreemde castratie, ballen/zaadleiders verpapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 16:23

Mijn hengst is gisterochtend gecastreerd. Castratie is in zoverre goed gegaan dat zijn ballen eronder uit zijn. Mijn dierenarts had echter iets aangetroffen wat hij nog nooit eerder gezien had (ondanks 200 castraties per jaar).

De ballen en zaadleiders van mijn kerel waren volledig verpapt. Het verging tussen je vingers, was echt aan het vergaan. Hij omschreef het als 'corned beef'.

Afgezien van de risico's, waar ik van op de hoogte ben, zou ik graag eventuele oorzaken weten. Mijn DA kon me enkel vertellen dat anabolen dit effect kunnen hebben (mijn hengst is een Arabisch Volbloed en heeft op de baan gelopen, maar zijn foksters zie ik ab-so-luut niet tot zoiets in staat!).

Duon heeft op jongere leeftijd een fikse Botulisme-vergiftiging gehad waar hij op het randje van de dood ontsnapt is, maar volledig hersteld is. Kan dit ermee te maken hebben?

Weet iemand nog andere oorzaken?

Bedankt.

giotto

Re: Vreemde castratie, ballen/zaadleiders verpapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:21

En zou het dan niet kunnen dat hij toen anabolen heeft gehad om er terug bovenop te komen toen hij zo ziek was?

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:23

zou idd misschien kunnen doordat hij vroeger iets van Anabolen gehad heeft om 'm weer beetje op te peppen en om dr boven op te slepen.. maar zou de DA je denk ik ook wel moeten kunnen uitlegge.. maar denk zelf miss dat 't idd best wel zou kunnen

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 19:52

Hij kan best anabolen hebben gekregen, alleen niet van mij en niet van zijn foksters. Ik wil niemand beschuldigen en ken zijn volledige baasjes-geschiedenis, het lijkt me gewoon sterk.

Maar stel dát.. Kunnen anabolen dan dit effect hebben op zijn ballen/zaadleiders?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:07

Ik herken dit wel bij honden en katten. ook bij het vrouwelijke geslacht komt dit voor bij kastraties. Mijn eigen hond en kat hadden het beide. Het komt zelden voor. Mijn dierenarts heeft er geen verklaring voor. Mijn hond (teef) hadt het heel erg zodat we bang waren dat de hechtingen (afbinden van de bloedvaten) zouden knappen met alle gevolgen van dien. Die heeft een maand niks gemogen.

Ik zou bij je ruin ook erg oppassen de komende tijd met gekke bokkesprongen.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 20:19

Wilawander schreef:
Ik zou bij je ruin ook erg oppassen de komende tijd met gekke bokkesprongen.

Och jeetje.. Ik moet hem opeens RUIN noemen. Auw.

Bedankt voor je reactie. Hij moet sowieso 4 dagen op absolute stalrust staan, zonder ook maar een stapje buiten de box (niet eens om uit te mesten). Ik hoop dat hij dsindag mee naar huis mag.