Veulen staat veel op rust

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jack08

Veulen staat veel op rust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 19:20

Hallo,

Ik wilde jullie ervaring hiermee eens vragen.
Ik heb sinds een week een veulen gekocht van 3 maanden oud. Hij doet het erg goed staat lekker 24/7 op de wei met een jaarlinghengst. Nu valt het mij op dat hij heel vaak op rust gaat staan. Hij wisselt dan af met recht en links. Hij loopt verder niet kreupel en zijn benen zijn ook niet dik. Ik hoor graag van jullie of jullie hier ervaring mee hebben.
Alvast bedankt.

Mist

Re: Veulen staat veel op rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:56

oei ! 3mnd is veel te jong om bij de moeder weg te gaan, ik hoop dat daar een goede reden voor is ?
Veulens slapen veel, liggen veel, meer dan oudere paarden, dus op zich is het niet iets verontrustends.

21 jaar geleden heb ik ook een veulen van 3.5mnd gekocht, maar de moeder had niet genoeg melk, en de fokker voerde niet bij, het was een biafra veulen Boos! , met alle problemen van dien.
Mijn laatse aanwinst heb ik tot 9mnd bij de merrie laten staan, even ter vergelijking.

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:24

tjee 3 maanden dat zijn het laat maar zeggen nog prematuurtjes
die horen gewoon bij hun moeder dat ie veel op rust staat kan ook komen op dat ie niet de goede voeding binnenkrijgt waar hij van moet groeien en enrgie op moet doen

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:57

ja joh nog al logisch dat hij veel op rust staat, het ding is pas 3 mnd. Die heeft veel rust nodig. Vindt het trouwens veeeeeeeeeeel te vroeg om al bij de moeder weg te halen.