Plek op hals: bobbelig en gloeiend warm

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Plek op hals: bobbelig en gloeiend warm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 10:21

Mijn Fries heeft een plek op zijn hals/boeg die helemaal bobbelig en wat korstig aanvoelt. Ook is de plek gloeiend en warm. Hij lijkt er geen last van te hebben, maar ik ben er niet gerust op.
De DA raadde aan om de plek tweemaal daags in te smeren met Vetaderm. Mocht het na een paar dagen niet opgeknapt zijn, dan komt hij langs.

Herkent iemand dit verschijnsel? En weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?

Aukelizzy

Re: Plek op hals: bobbelig en gloeiend warm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 08:13

Is het geen allergische reactie op het een of ander, bv. planten of insecten? Wordt het vandaag al iets rustiger en minder warm?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:00

Ben je onlangs misschien met krachtvoer veranderd?

Een merrie van mij reageerde zo toen ze ander voer kreeg waar genetisch gemodificeerde sojaprodukten in bleken te zitten.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:07

Linde heeft dat een week of 6 - 8 geleden ook gehad. Precies zoals jij beschrijft. Na een paar dagen barstte de plek op verschillende plekken open en mocht ik er niet meer aan zitten. Pus droop naar beneden, heel smerig. Weer een paar dagen later was het leed geleden. Nu heeft ze nog een paar kleine bobbeltjes op de plaatsen waar de bobbel kapot was gegaan.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:41

Inmiddels is de warmte uit de plek verdwenen en de bobbels zijn ook weg.
Het zijn nu kale plekjes.
Hij had al last van een schimmelinfectie, misschien had dit er toch ook mee te maken. Kan dan alleen niet begrijpen waarom de plek zo heet was.

IndianHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:35

Mijn pony had dit op zijn rug. Eerst werden het allemaal harde kleine bultjes (soort dazensteek), dacht dat dit het ook was maar werd echter heel gloeiend heet als je je hand erboven hield. Paar dagen later (DA bijgehad maar wist niet wat het kon zijn, waarschijnlijk allergisch voor een prikbeest of teveel zon of regen) was de hitte weg. Bulten/korsten gingen los. Kwam niet echt pus uit. Nu zijn die plekken allemaal kaal (had er ruim 100). Ziet er niet vies uit maar gewoon mooie roze huid wat nu aan het genezen is. Moet continu onder deken blijven ivm dat het droog moet blijven en geen insecten erbij. Dus mooi weer in vliegendeken en bij regen in regendeken. Als het goed is blijft het zo mooi, mag er nog geen zalf op doen ivm nattig maken en dan kan het lelijker worden. Hoop dat hij nu opknapt. Iemand enig idee wat ik na verloop van tijd op die wondjes/kale plekken kan doen?