Iemand ervaring met roze ballon? uit achterste...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_Bon

Iemand ervaring met roze ballon? uit achterste...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 08:01

Oke hoe leg ik dit duidelijk uit.
Bij ons op stal staat een jaarling haflingertje die nogal overbouwd is (flink overbouwd).
Dit is niet het ergste het viel me vorige keer ook al op dat af en toe komt er aan roze soort balletje/ballon uit haar vagina zetten. Dit ziet er zowiezo niet smakelijk uit.
En ik persoonlijk had bij de eerste keer al vee arts laten komen, maar ik vroeg me af heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe dit kan gebeuren?

Ik verwar dit trouwens niet met mogelijke hengstigheid ik weet dat je dan ook beetje roze/rood ziet bij t 'knipogen' :p maar hier komt echt een balletje van zo'n 5 tot 10 cm doorsnede uitzetten.

JaBa

Re: Iemand ervaring met roze ballon? uit achterste...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:09

Dat is waarschijnlijk haar maagdenvlies. Dat kan de dierenarts oplossen door ofwel vaginaal te voelen en het vlies te breken, ofwel door het af te snijden. Is niet erg.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 08:40

Hebben paarden dat dan?

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:41

goh dat wist ik ook niet....

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:46

Jeetje weer wat geleerd. Slim

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 08:59

Vraag me af of een paard dat heeft, *gaat even googlen* zal wel hoop aparte sites tegenkomen als je googled op paard en maagdenvlies Huilen van het lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:01

ook een paard is maagd ja Lachen
heb bij een 2 weken bij iemand op stal een inseminatie gezien van een die nog nooit gedekt was o.i.d, die werd ook eerst ontmaagd.
niets mis mee Lachen kan de veearts wel oplossen en anders lekker laten zitten.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 09:05

Snap wel dat een paard maagd is haha, maar bij mensen word er ook gesproken van een maagdenvlies, terwijl het eigenlijk niet eens zo genoemd zou mogen worden, omdat het gene vlies is maar een ribbeltje.

En vind het er ook niet echt als een vlies uitzien, het is niet doorschijnend roze

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:52

Bo_tje schreef:
Vraag me af of een paard dat heeft, *gaat even googlen* zal wel hoop aparte sites tegenkomen als je googled op paard en maagdenvlies Huilen van het lachen

dan krijg je veel sites over t geloof van marokkanen etc

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:52

Jazeker heeft een paard dat! Maar niet alle paarden hebben het even uitgesproken. Bij de meeste paarden is het gewoon een soort "ribbel", rondomrond van slijmvlies. Maar bij sommige paarden kan het een volledig vlies zijn. Gesloten dus. Dat is geen enkel probleem, maar als de paarden dan persen of zo, dan kan het zijn dat het een stukje naar buiten komt. Er kan ook een slijmophoping achter zitten. In dit geval is het het beste als de veearts even vaginaal voelt en het vlies doorboort. Bij sommige paarden is het reeds gebroken, en komt er af en toe een sliert slijmvlies naar buiten. Kan gewoon worden verwijderd door de dierenarts. Verder is het vanaf de computer moeilijk te beoordelen. Maar dit is ook het eerste waar ik aan denk.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:59

Maar dat zou toch niet als een ballon naar buiten moeten komen? Het klinkt mij dan eerder als een prolaps. Dat kan wanneer er een stuk van de darmen naar buiten komt, maar het kan ook vaginaal. Of het (regelmatig) bij paarden voorkomt weet ik niet. Dat zou je na kunnen kijken..

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:09

Dat ziet er zeker uit als een ballon. Als het vlies volledig gesloten is, dan is het laatste deel van de vagina dus afgesloten. Als er daar dan slijm achter zit of het paard perst, dan komt dit als een ballonnetje met vocht naar buiten puilen. Heeft een roze kleur. Heb het zelf nog gezien bij een paard van ons. Dierenarts heeft haar gewoon vaginaal opgevoeld en het vlies doorgescheurd. Kwam klein beetje slijm naar buiten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:28

jee wat bijzonder zeg?
ja nooit gedacht dat het bij een paard natuurlijk ook zo kon zijn.
heb in elk geval ook wat geleerd, en mocht ik het ooit zien bij een dier dan weet ik wat het is

Noor1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:27

apart verhaal, inderdaad weer wat geleerd! Is dat dan vooral met jonge paarden, dus jaarlingen?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:32

Ik zie het regelmatig bij koeien maar, die hebben, na het krijgen van tig kalfjes, toch echt geen maagdenvlies meer.
Oudere vrouwen hebben er ook wel eens last van. Bij het plassen komt er een bal uit. Dit heeft dan weer te maken met het uitrekken van spieren waardoor, vooral bij het persen, niet alles op zijn plaats blijft zitten. Een kleine operatie helpt hier vaak bij.
Is het bij jou paard niet de clitoris die erg ver naar buiten komt?

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:40

Het gaat hier om een jaarling haflinger. Volgens mij heeft die toch nog geen tig veulens gehad.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:08

Oke, nou, weer wat geleerd! Haha! Maar ehh, ik lees hierboven over een paard en een clitoris, heeft een paard die uberhaupt? Dat had ik me nou serieus nog nooit afgevraagd!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:13

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 07:29

MandyR, heb zelf in een verpleegtehuis gewerkt en daar heb je indd vrouwen die een verzakking hebben, doordta bepaalde spieren en banden niet meer goed werken kan de baarmoeder gedeeltelijk eruit zakken zeg maar.
Vandaar dat ik me afvroeg of iemand hier ervaring mee heeft, dit ponytje is nogal overbouwd met beetje rare knik bij dr kont (niet het normale overbouwde wat je heel veel ziet)

Het is mijn pony ook niet, persoonlijk had ik zelf vee arts laten komen, vooral omdat het meerdere keren gebeurd is.

Maar euhm ook ik wist niet dat een merrie een clitoris heeft, zo leer je nog eens wat haha, dus merrietjes kunnen het stiekem ook leuk vinden :p

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 09:08

jee,ik hoor dit voor het eerst...

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:07

@bo-tje, Ik zeg niet dat die merrie een verzakking heeft, dat kan ik hier vandaan natuurlijk niet zien Haha!
Omdat iedereen maagdevlies riep wil ik alleen maar duidelijk maken dat het ook iets anders kan zijn. Het is niet aanvallend bedoeld. Bloos
Voor zover ik weet heeft ieder dier een clitoris, anders is het toch erg zielig voor ze. Laat het beestje toch lekker genieten.
Ik heb weleens een inseminator gezien die een koe liet klaar komen omdat, volgens hem, dan het zaad beter wordt opgenomen. Haha!

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:30

Verzakkingen komen voor zover ik weet niet voor bij paarden. BIj ouder worden en verslappen trekt alles naar binnen. Ze kunnen wel lucht zuigen zo, maar prolapsen komen niet voor (voor zover ik weet). Bovendien zou dat zeer ernstig zijn. Dat maagdenvliesje is gewoon een typisch probleem bij die jonge merries. Maar vanachter pc natuurlijk niet echt te beoordelen. Dierenarts eens vragen.