1,5 jarige sinds vandaag ernstig kreupel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MilouNigel

1,5 jarige sinds vandaag ernstig kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 17:53

Ik heb 10 dagen geleden mijn paardje omgezet op een andere wei met een aantal kuilen. In het begin ging het goed maar sinds een kleine week loopt hij kreupel (in het begin zette hij er wel gewicht op met lopen en rennen enz. maar met stilstaan niet, nu wil hij eigenlijk niet meer op lopen). Ik heb het idee dat het onderaan aan zijn been zit (in de kogel). Dus ik vandaag gekeken of zijn hoef oke is (vaker gecheckt maar voor de zekerheid nog een keer) maar dat was in orde, toen dat ik zijn been weer neerzette, wou hij er totaal geen gewicht meer opzetten en loopt echt stokkreupel. Hij loopt letterlijk op 3 benen.
Nou heb ik hem weer om gezet op een kleiner stuk land waar hij niet kan rennen en hoop dat het zo wat beter gaat. Ik kijk het nog een weekje aan en dan laat ik de DA komen.
Hij krijgt Traumeel, dat is een homeopatisch middel wat ons is aangeraden. Dit werkt tegen kneuzingen, ontstekingen, spierpijn en dat soort dingen. Dit middel heeft hem al eerder geholpen dus hoop dat het ook nu weer werkt.

Hebben jullie misschien nog tips hoe ik het hem gemakkelijk kan maken of tips hoe ik dit het beste kan oplossen? Gaat het niet van zelf over dan komt er vanzelfsprekend een DA bij kijken.

Alvast bedankt,

Groetjes Milou

giotto

Re: 1,5 jarige sinds vandaag ernstig kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:49

Dus je paard loop al een week kreupel en sinds vandaag stokkreupel...

Sorry,maar als ik jou was,had de veearts er nu al bijgestaan...
Als je denkt dat het niet in de hoef zit,maar zoals je zegt in de kogel kan je best zo snel mogelijk de DA erbij halen.
Je kan er niet doorkijken hé om te zien wat er aan scheelt...

Voor hetzelfde geld heeft hij iets gebroken of gebarsten of een peesblessure...
Als hij een hoefzweer zou hebben is het normaal dat hij geen gewicht meer op dat been wilt zetten.
Maar vermits je zegt dat het niet in de hoef zit...dan moet het toch al serieus zijn eer een paard geen gewicht meer op dat been wilt zetten...
Is de kogel warm?Opgezet?Heeft hij pulsatie?Heb je de pezen nagekeken?

Traumeel is een tof product maar geen wondermiddel...is goed ter ondersteuning van iets maar meestal niet straf genoeg om een echt probleem op te lossen...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:45

Ik zou dit zeker niet aankijken maar direct een veearts inschakelen.
Vooral omdat je de oorzaak niet kunt vinden.
Hij kan bv. wel een peesblessure of breukje ergens hebben.
Is zijn hoef niet warm, dan zou je denken aan een hoefzweer.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:57

bedankt voor de reacties.. er komt zeker weten een dierenarts want ik vind het gewoon zielig..
ik heb ook nergens warme plekken kunnen vinden, dat vond ik al erg raar. ik bel de DA meteen

Noor1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:23

Ben benieuwd wat de DA te zeggen heeft! Hopelijk komt het snel goed!

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 17:34

Morgenmiddag komt de DA, laat morgenavond wel wat weten...