Ik heb 10 dagen geleden mijn paardje omgezet op een andere wei met een aantal kuilen. In het begin ging het goed maar sinds een kleine week loopt hij kreupel (in het begin zette hij er wel gewicht op met lopen en rennen enz. maar met stilstaan niet, nu wil hij eigenlijk niet meer op lopen). Ik heb het idee dat het onderaan aan zijn been zit (in de kogel). Dus ik vandaag gekeken of zijn hoef oke is (vaker gecheckt maar voor de zekerheid nog een keer) maar dat was in orde, toen dat ik zijn been weer neerzette, wou hij er totaal geen gewicht meer opzetten en loopt echt stokkreupel. Hij loopt letterlijk op 3 benen.
Nou heb ik hem weer om gezet op een kleiner stuk land waar hij niet kan rennen en hoop dat het zo wat beter gaat. Ik kijk het nog een weekje aan en dan laat ik de DA komen.
Hij krijgt Traumeel, dat is een homeopatisch middel wat ons is aangeraden. Dit werkt tegen kneuzingen, ontstekingen, spierpijn en dat soort dingen. Dit middel heeft hem al eerder geholpen dus hoop dat het ook nu weer werkt.
Hebben jullie misschien nog tips hoe ik het hem gemakkelijk kan maken of tips hoe ik dit het beste kan oplossen? Gaat het niet van zelf over dan komt er vanzelfsprekend een DA bij kijken.
Alvast bedankt,
Groetjes Milou