Ik heb een shetlander hengstje van 1 jaar oud.
Hij was ongeveer anderhalve maand geleden nog helemaal zichzelf vol energie en we gingen vaak een rondje rennen.
Maar dat is nu over hij wil niet meer draven en galop heb ik al een hele tijd niet meer gezien. Alleen richting gras gaat hij nog wel in een sukkel drafje.
Hij eet goed en valt ook niet af en komt niet aan. Hij staat nog samen met zijn moeder op stal met zand uitloop.
Ik heb al gekeken of hij miss. last van zand had, maar in zijn poep is niks te ontdekken.
Last van wormen heeft hij volgens mij ook niet hij is ongeveer 2 maanden geleden door de dierenarts ontwormd. Ik zie ook niks in zijn poep of bij z'n gaatje.
Hij heeft tenminste niet dat ik kan vinden ergens een warme plek of pijn als ik hem aanraak.
Zijn ogen zijn niet dof en zijn vacht ziet er naar mijn idee goed uit?
Ik heb een afspraak gemaakt met de hoefsmit voor dinsdag over een week. Miss. dat het door zijn hoeven komt?
Ook had ik altijd een goede band met hem, maar tegenwoordig lijkt hij een beetje afwezig en heb ik niet echt contact met hem. Het komt op mij over of hij een beetje depri is. Het lijkt mij niet dat dit bij de leeftijd hoort? ze horen zo jong toch vol energie te zitten?
Heeft iemand dit eerder meegemaakt..? of heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

, dus kan ik meteen om een wormenspuit vragen. 
. Ook was er altijd aandacht voor hem geweest op de kinderboerderij en nu ineens 6 maanden niet meer. Ook werd er al 6 mnd niet met hem gewerkt.