Ik heb een draver van 10 jaar oud. Ze heeft toen ze jonger was in training gestaan voor de koersen en is later uit training gehaald omdat ze niet snel genoeg was (dit heb ik begrepen van de vorige eigenaar).
Daarna heeft ze een aantal veulens gebracht en toen ze 9 was is ze bij mij gekomen.
Ze heeft bij de vorige eigenaar gestaan voor de fok van veulens, en is daar nooit onder het zadel geweest.
Toen ze bij mij kwam ben ik haar in gaan rijden en vanaf toen begonnen de problemen.
Haar rechter achterhand is iets niet in orde. Ze loopt er altijd stijf mee en trekt vaak met haar rechter achterhand.
De ene dag is het erger dan de andere, maar soms heeft ze dagen dat ze echt krukt van de pijn.
Eerst had ze het alleen onder het zadel, maar nu zie je het ook als ze op het land loopt.
Met fysio en andere mensen die er oog voor hebben had ik besloten om te proberen haar met longeren en rustig het rijden op te bouwen, sterker te maken.
Dit ging een tijdje goed, en ik zag ook verbetering. De stijfheid is niet weggeweest maar wel minder.
Tot 2 weken geleden; tijdens het rijden krukte ze van de pijn en ben ik er meteen afgestapt.
Ik heb nu besloten om haar op rust te zetten tot ik meer weet, want ik vind het niet eerlijk om op zo'n manier met haar verder te gaan.
Er is wel duidelijk dat de bespiering op de achterhand aan de ene kant veel sterker is dan aan de andere kant, maar of dat mee speelt weet ik niet.
En ze heeft ong. 5 veulens gebracht, ik weet niet of dat misschien er mee te maken kan hebben?
Zijn er mensen die weten wat het kan zijn waardoor zij deze pijn heeft?
Ik ben wel bezig met fysio en wil foto's laten maken, dus ik laat er wel deskundige hulp bij komen.
Ik zou het heel graag horen als iemand een idee heeft, want ik wil haar heel graag helpen.
Alvast bedankt
( zo'n kleine diertjes zouden eigenlijk niet mogen draven, daar zijn ze niet voor gebouwd..