welke kliniek bronchoscopie?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krista

welke kliniek bronchoscopie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 22:26

Mijn Quarter had een week terug ineens een behoorlijke aanval van kortademigheid, hoesten, ver opengesperde neusgaten en naknijpen met het uitademen. Hiervoor had hij niet gehoest, gesnottert of wat dan ook. Tevens had hij nog geen werk verricht, al leek het net alsof ik hem een uur voluit had laten buffelen.
Hij toonde verder heel monter en alert, temperatuur was okee, meste en urineerde en hartslag was ook gewoon goed. Toch de DA laten komen, want ik vertrouwde dit absoluut niet. Kuur ventipulmin gekregen en 4 dagen antibiotica. Na de vier dagen AB was hij niet anders en heeft hij een prednisolon kuur voorgeschreven gekregen - met halve dosering ventipulmin. Die laatste is er nu vanaf, iedere keer als hij dat kreeg stond hij weer als een bezetene te ademen en te knijpen, hij lijkt hier te allergisch op te reageren.
Echter, ik vind niet dat hij verbetert en wil hier ook niet te lang mee gaan lopen, dus een bronchoscopie is wellicht wijs.
Welke kliniek (ik denk aan Utrecht, Bodegraven, Voorschoten, Lingehoeve in Lienden) zijn aan te raden hiervoor en heeft de beste resultaten? - Een andere optie kan ook gegeven worden, even afhankelijk van de reistijd vanaf ongeveer Rotterdam.
Alvast bedankt voor je reactie!

paars

Re: welke kliniek bronchoscopie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:29

Heb zelf uitstekende ervaringen (bij gelijksoortige klacht) met de Keerhoeve. Is wel 8 jaar geleden, dr. Vestjes hielp ons toen. Prima.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:32

Bodegraven, zou alleen dan wel 's ochtends gaan. Dan is het wat rustiger. Maar ze zijn echt heel goed in het uitzoeken en inwendig kijken, heb er zelf een half jaar als stagiair rondgelopen nl Knipoog

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:37

Ik heb ook verschillende bronchoscopien laten maken in de afgelopen jaren Lachen Heb het gewoon door de dierarts op stal laten doen. Schaalde mij weer een dagje op pad gaan Knipoog

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:44

kun je eigenlijk bij iedere dierenarts wel laten doen,hoef je niet voor naar een kliniek,stelt niet zoveel voor.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:49

knooopje schreef:
kun je eigenlijk bij iedere dierenarts wel laten doen,hoef je niet voor naar een kliniek,stelt niet zoveel voor.

Kun je idd bij elke arts laten doen maar het interpreteren van wat je ziet is niet voor alle artsen zo eenvoudig. Mijn plaatselijke veearts heeft een echoapparaat en had een echo gemaakt na een peesblessure bij mijn paard. Later in de kliniek bleek dat het in een andere pees zat dan de lokale veearts zei.
Dit is natuurlijk wat anders als een bronchoscopie en maakte het voor mijn paard met behandelen niet uit, maar toch. Bij luchtwegproblemen ben ik naar Garijp gegaan, nu zit ik in Bodegraven en beide klinieken vind ik heel goed.