Spierpijn, of kreupel?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxmiszlizzxx

Spierpijn, of kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 18:43

Hallo allemaal,

ik haal vandaag mijn New Forest van de weide en hij liep gewoon okee..
totdat ik op hem stapte en hij met draven wat met zijn rechterachterbeen trok,
ik heb nog even doorgereden, om te kijken of t spierpijn was, maar het verminderde niet.

Nu kwam toch toevallig de DA en die kneep even in zijn spier van zijn achterbeen en
hij reageerde meteen, hij vond t niet echt fijn..

wie van jullie heeft dit ook wel eens gehad,, en is het dan het beste om gewoon te blijven stappen,
net als de DA zei..
Of kan t ook wat anders zijn??

Ik rijd zelf fanatiek wedstrijden en hij is niet dik ofzo.

Alvast ThNX!!

Pallatin

Re: Spierpijn, of kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:53

Ik rijd persoonlijk nooit op een paard wat ook maar enigszins kreupelt, zeker niet als het na een paar rondjes niet ophoudt.... Een paard trekt niet zomaar met zn been lijkt me, vind het ook een beetje een vreemde reactie van je DA?? Verward
En dat er geen zwellingen oid te zien zijn wil niks zeggen. Mijn bijrijdpaard is op dit moment behoorlijk kreupel, maar zn benen zijn gortdroog en voelen koel aan...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:32

De veearts heeft hem onderzocht en je verteld dat hij spierpijn in zijn achterhand heeft en je daarom alleen maar mag stappen met je pony, begrijp ik.
Waarom hou je je niet aan het advies van de arts, die heeft er meer verstand van dan bokt Knipoog .
Je kunt hem eventueel vit E bijvoeren voor het herstel van de spieren.
Het kan natuurlijk zijn dat hij een uitglijder op het land gemaakt heeft en een spier verrekt heeft.
Maar houd je lekker aan het veearts advies hoor.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:48

Ja dat denk ik ook. Een spier verrekt is ook wel spierpijn, maar spierpijn van te hard werken is over het algemeen aan beide kanten en niet zo specifiek aan een been.
Stappen is goed voor de doorbloeding en dus genezing van de spier en het houdt de spieren soepel.