schilfers onder de oksels

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

droopy3

schilfers onder de oksels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 15:08

Zoals de titel al zegt, bij mijn paard vind ik dagelijks veel schilfers (huidschilfers) in zijn oksels. Is dit een normaal verschijnsel bij merries? Ik heb dit bij mijn vorige paard (ruin) nooit opgemerkt. Of duiden de schilfers mischien op een probleem, al dan niet hormonaal? Ik hoop dat er mensen zijn die hier het fijne van weten en dit mij kunnen vertellen! Haha!

Irenepene

Re: schilfers onder de oksels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:21

De mijne heeft een dunne droge huid en had ook last van schilfers tussen haar voorbenen, gek werd de ervan. Ook moet ik erbij vertellen dat ze een lichte SME klant is. Maar deze schilfers heb ik iedere dag ingesmeerd met uienzalf en binnen 1 week was het weg en niet meer teruggekomen. Misschien het proberen waard? Knipoog

droopy3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 21:27

Voor zover ik weet heeft mijn merrie geen SME, en ze heeft er verder geen last van, ik dacht mischien een hormonen kwestie?
Mischien is het inderdaad gewoon droge huid, bedankt voor de tip, ik ga de uienzalf eens uitproberen! En hopen dat het werkt.

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:05

Mijn paard heeft het ook, DA naar laten kijken toen hij toch voor iets anders moest komen, is gewoon van de hoeven, die daar bij het liggen tegen komen.... Toen hij vaak op stal stond had hij het veel harder, nu hij altijd buiten kan, bijna niet meer...