Verkouden? Ontstoken oog?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Beautifulyou

Verkouden? Ontstoken oog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 19:33

Beste bokkers

Ik heb een veulen gekocht van 5 maanden oud, bijna 6 maanden maar hij is verkouden en het lijkt wel erger te worden. Afentoe hoest hij ook, maar dit doet hij niet vaak. Het snot dat uit zijn neusje komt is zeg maar erg slijmerig en gebonden, het is inidigeval geen loopneus zeg maar. Ook komt er geel spul uit de hoeken van zn ogen en het traant zeer lichtjes.

Wat kan ik hier tegen doen? mischien foenegriek voeren? dekentje op?

En voor als dit nodig is om te weten hij krijgt een kilo pavo podo grow per dag hij heeft een wormenspuit gehad en een vitaminenstoot. Hij staat 24/7 buiten, maar dat staan al mijn paarden en dit is me nog nooit gebeurt... Ik maak z'n ogen elke dag schoon 2 keer per dag en z'n neus ook.

Alvast bedankt!

Mvg, Roos.

Ireen_

Re: Verkouden? Ontstoken oog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:55

Even de veearts bellen (in ieder geval voor advies, hij zal zelf wel zeggen of hij het veulen wil zien).
Waarschijnlijk gewoon een virusje, maar bij veulens zou ik daar wat voorzichtiger mee zijn. Veel mensen zeggen dat snot geen kwaad kan zo lang het niet geel of groen is, maar wit (dik) snot is ook niet gezond. Soms komt er inderdaad ook pus uit de ogen als een paard verkouden is.

Dekentje opdoen bij een veulen lijkt me geen goed plan, dat gaat ook niet helpen. Als de dierenarts het niet nodig vindt om langs te komen, kun je echinaeforce druppels geven (gewoon voor mensen) om zijn weerstand wat te helpen.

Beautifulyou

Re: Verkouden? Ontstoken oog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 21:43

Bedankt voor je tip, ik ga er wat mee doen!