Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

beantsje schreef:maar niet als ze niet schuren, toch?
femmie1996 schreef:Nee, ik kan niet aan ouder hooi komen. Ik heb niets over het land te zeggen. Het enige wat ik kan doen is: niet zo lang naar buiten, meer beweging geven.

femmie1996 schreef:Ik geef haar een eetlepel lijnzaad en een eetlepen zonnebloemolie per dag door haar eten. Het hooi wat de krijgt is van hetzelfde bemeste land. Dit hooi is nu 4 maanden oud. Dit kan ik toch niet onbeperkt geven? Ze krijgt nu een dikke plak verdeeld over de dag.
lique1909 schreef:Maar 3 uurtjes op het land.....Dit klinkt voor ons heel weinig, maar een paard eet zich in 2 tot 3 uur helemaal vol. In de uren die daarn akomen eet hij ook natuurlijk, maar in de eerste 3 uur voorziet hij eigenlijk al in heel zijn dagrantsoen en meer....
Misschien dat je een stukje af kan zetten wat ie helemaal kaal kan vreten...
femmie1996 schreef:Ik weet dat het gras lang is, maar het is niet ons weiland, dit is van de buren en aangezien ze niet willen maaien blijft het natuurlijk groeien. De pony's (1 van mij en 2 van hun) mogen nu nog maar 2 uur per dag naar buiten. Ik ga wel iedere ochtend een uurtje met onze pony aan de hand lopen, drafbalkjes pakken en NH doen. Daarbij rijdt mijn dochter 3x in de week dressuur met haar. Het gras is inderdaad bemest. Wel jammer dat het gewoon geen paardenland is anders mochten ze veel langer naar buiten. Nogmaals ik heb hierover niets te zeggen.