Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
femmefatale1 schreef:Na die 6 weken boxrust is zijn knie ingepoten met hyaluronzuur, en na 3 maanden weer. Dit is voor de smering van het gewricht, en dus ook voor de voeding van het kraakbeen, wat het herstel weer ten goede komt.
Mag ik je vragen waaraan hij geopereerd is, en wat je met em wil gaan doen?
kionana schreef:hallo,
je hebt helemaal gelijk dat er hier op bokt weinig te vinden is over ocd.
mijn vier jarige tuiger is half juli geopereert aan ocd in zijn sprong, na vier dagen mocht ik hem weer op halen.
toen was het advies 10 dagen absolute boxrust en dan drie weken 2 maal daags 10 min stappen.
op dit moment moet ik dit nog een week, en eerlijk gezegd denk ik dat hij eerder het land op gaat.
het stappen is vooral savonds een onmogelijk opgave, hij stuitert alle kanten op.
als het echt niet meer zou gaan(het is gewoon ook gevaarlijk voor mij) mag ik hem laten gaan op een groot recht stuk.
na deze drie weken mag ik er gewoon weer op en alles weer doen volgends de dierenarts.
zelf ben ik nog wel aan het zoeken naar een goede en rustigere manier van opbouwen.
tevens heeft hij nog een open wond op zijn andere been en de koot blijft maar erg dik.
dit doordat hij op de terug weg door de trailer is gezakt.
maandag ga ik de dierenarts vragen hoe het eigenlijk zit met de belasting van dat andere been.
tijdens de operatie hebben ze 8 splinters verwijdert en zijn er twee blijvn zitten omdat deze al ingekapselt waren.
eenmaal ingekapselt kan het geen schade meer geven en hebben paarden er geen hinder van.
de sprong is weer super dun, hopelijk blijft dit ook zo.
wel voor ik hem bij met glucosamine.
kosten 880.
ik heb er wel voor gekozen om al zijn benen eerst op de foto te zetten voordat ik overging op operatie.
heel veel succes met je paardje!
Bij twijfel idd even navragen.
Gaat echt tegen mijn natuur in om dit te doen maar ja is niet anders ivm ontsteking en overbelasting. Toch best ingrijpend dat ze in het bot bezig zijn geweest....
jalo schreef:Mijn paard, een 16 jarige ruin, is in februari geopereerd aan ocd in zijn beide voorkogels. Je kan er alles over lezen in mijn topic .. zie mijn onderschrift!
jiehaaa schreef:Ik heb hier ook eens een topic over geopend, weet niet of je die al gezien hebt?
[BEH] OCD operaties, ervaringen gevraagd
)
Hoe lang doe je ermee en hoeveel moet je per dag geven? Mijn paard is nu 390 kg 
Horse_ schreef:Hmmm .. ik kom via deze link zelf ook op de voorpagina van bokt terecht ..jalo schreef:Mijn paard, een 16 jarige ruin, is in februari geopereerd aan ocd in zijn beide voorkogels. Je kan er alles over lezen in mijn topic .. zie mijn onderschrift!
hmm dan kom ik op de voorpagina van bokt terecht.
Hoe ben je daar nu achtergekomen na 16 jaar? Ontstaat al op de leeftijd van een jaar ofzo toch?
Kennelijk is dit omdat er al een poos niet meer is gepost.Horse_ schreef:Ok zal het hem vragen als ik hem spreek vraag ik ook over glucosamine. Ook een goede tip trouwens gaf dat altijd aan mijn oude paardje ivm artrose. Maar neem aan dat dat hier ook goed voor is. Zal het iig voor de winter aanschaffen heb ook al een emmer vitaminenkorrels gehaald. Ze is te dik en dat is denk ik ook niet goed voor haar jonge gewrichten. Ga even naar je link kijken bedankt voor de tips!
Edit heb je link bekeken. Schrok een beetje van de prijsHoe lang doe je ermee en hoeveel moet je per dag geven? Mijn paard is nu 390 kg
p.s. mooi paard heb je. Fijn dat het weer helemaal goed gekomen is.
)Ladygiroc schreef:nou het probleem is dat ik zelf de foto;s niet in handen heb.
Korte uitleg, paard is gekomen als manege paard (5 jarige met goede newp papieren) en heeft een paar lessen gelopen en is daarna kreupel geworden. Men dacht dat het in z'n schouder zat want ze staat continue tegen de boxdeur aan te trappen.
Heeft 2 maanden stil gestaan en nu op advies van de da aan de dubbele longe gegaan. het gekke is dat ze beter gaat lopen als ze een tijdje aan de longe loopt. (ik ben absoluut geen voorstander van kreupele paarden laten lopen)Maar omdat ze de manege te veel kost gaat ze de handel in.
Zelf dacht ik dat het een rijtechnisch probleem was want een bocht is nog rechter dan dit paard! maar nu blijkt er dus iets meer aan de hand en weet ik niet of ik dit risico durf te nemen
Horse_ schreef:Echt waar dus het been blijft dicht. Ik hoopte eigenlijk dat dat weg zou gaan. Schrok na de operatie dan ook best erg dat het been veel dikker was/is dan voor de operatie![]()
Zal het been van je paard altijd die bult blijven houden of kan de arts dat niet zeggen?
Zou het zo zonde vinden als jou paard of de mijne dit zou blijven houden. Tekent ze zo voor het leven