ontsteking??????

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

specialA

ontsteking??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 19:41

hallo ik heb een vraag en misch weet iemand er een antwoord op of heeft het zelf meegemaakt.....bij (mijn) paard is astma geconstateerd...hoesten en slijm uit zijn neus...naar de dierenarts geweest en een kuur gekregen van 3 soorten medicijnen,en kuil voeren...na een paar weken weer een check en het was genezen?????vreemd bij astma,maar oke...nu 4 week later begint het weer ...het slijm wat uit zijn neus komt is groen wit,wat volgens mij duid op een onsteking...kuil word nog steeds gevoerd...
iemand hier ervaring mee?????? Verdrietig please let me know

Aukelizzy

Re: ontsteking??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:32

Astma is idd. niet te genezen maar je kunt er door medicijnen, frisse lucht, goed kuilgras en een goed stal klimaat wel voor zorgen dat de luchtwegen rustig worden en blijven.
Soms hebben ze een onsteking in de voorste luchtwegen en krijgen daardoor snot en gaan hoesten.
Is je paard niet allergisch voor bv. stro? Bij mijn paard kan dat er voor zorgen dat hij snot krijgt
weer benauwd wordt en een accute astma aanval krijgt.
Bij mijn ene paard is astma geconstateerd na een bronchoscopie in de kliniek.
Neem het wel serieus hoor, voor je het weet heb je een dampig paard.
Ik zou zeker weer even contact met je veearts zoeken.
Succes.

specialA

Re: ontsteking??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 12:55

Aukelizzy schreef:
Astma is idd. niet te genezen maar je kunt er door medicijnen, frisse lucht, goed kuilgras en een goed stal klimaat wel voor zorgen dat de luchtwegen rustig worden en blijven.
Soms hebben ze een onsteking in de voorste luchtwegen en krijgen daardoor snot en gaan hoesten.
Is je paard niet allergisch voor bv. stro? Bij mijn paard kan dat er voor zorgen dat hij snot krijgt
weer benauwd wordt en een accute astma aanval krijgt.
Bij mijn ene paard is astma geconstateerd na een bronchoscopie in de kliniek.
Neem het wel serieus hoor, voor je het weet heb je een dampig paard.
Ik zou zeker weer even contact met je veearts zoeken.
Succes.

dank je voor je reactie Knipoog