Hallo,
Ik zit al een tijdje met een probleem.
Mijn pony( 1.54) is een smal gebouwde nrps pony,
ik heb hem nu anderhalf jaar, toen ik hem kocht was hij echt bijna een skelet..geen spier en maar een beetje vet...
ik ben toen rustig begonnen met rijden en opknappen...
Sinds een jaar ben ik best wel grondig bezig met trainen...hoewel het heeel moeizaam gaat ivm niet bepaald nageefelijk en totaal geen ( goede) spier opbouw...enige dikke spieren die hij heeft is zijn dikke onder hals...zijn boven hals is heel dun en zit een kuil in ipv een boog...zijn ruggegraad ligt bloot, zijn kontje is niet bepaald gespierd terwijl hij zoveel kracht kan zetten met bv een paar hindernissen van 1.35m en veel crossen in de bossen, en racen op velden...en redelijk dressuur...wel zijn moeilijkste kant...
maaar na al dat komt er geen spier op...het is een slanke pony maar voller mag hij wel zijn!!!
Hij stond op 4 kilo per dag, flinke bult kuil..en elke dag 11 uur weidegang...dus aan het voer moet het niet liggebn
nu de grote vraag
wie weet er een oplossing voor? ik weet dat het ene paard er ) veel ) langer over doet als de andere met ontwikkeling in training, kracht en spier, maar die van mij gaat wel erg langzaam, niet bepaald gezond...
ik heb het niet zo op suplementen enzo..beetje duur en niet altijd de werking waar je op hoopt...
is er een oplossing voor dit probleem...?
wie o wie kan mij helpen..misschien moet het voer veranderd of toegepast worden of de training verandert worden?