Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Nexus schreef:Hoi,
Mijn twee paarden krijgen deze muesli!
Ben er echt super tevreden over, mijn paarden doen het er ontzettend goed op, ze eten het bijzonder graag en je zou het bijna zelf in je yoghurt doen, zo lekker ruikt het en ziet het er uit!![]()
Ze krijgen ieder het volgende:
Ochtend 1/2 muesli
Middag 1/2 muesli
Avond 1/2 muesli en 1/4 sportbrok
Daarnaast krijgen ze ieder dagelijks een Pavo koek en 3 x daags ruwvoer (kuil).
Hiermee bedoel je een 1/2 kilo? En 1/4 kilo brok?
Ik geef dit voer omdat mijn paarden werkelijk waar ontploffen (in gedrag, niet in omvang) van haver.
Dat is bij mij dus ook 1 van de redenen dat ik van de brokken af wil. Ik heb verschillende brokken geprobeerd, maar vooral mijn pony (loopt samengestelde menwedstrijden), doet het TE goed op brokken, hoewel ie per dag nog geen halve kilo krijgt... Om em nou helemaal niks te geven aan krachtvoer, dus alleen hooi, dat lijkt me ook niet goed, aangezien hij behoorlijk getraind wordt.
Hier zitten - naar mijn idee - veel goede bouwstoffen in en je kunt er in volume meer van geven zonder dat ze teveel aan energie binnenkrijgen.
Naast de pony heb ik nog een oudere rijpaardmerrie, die nog wel eens last heeft van koliek, en kampt met slechte hoeven. De toevoeging van extra biotine en spelt, lijkt me voor haar ook erg goed.
Het kwartje brok is wel voor een beetje pit en de afwisseling.
De koek geef ik ter aanvulling voor de vitaminen en omdat ze ze erg lekker vinden.