Flinke smak gemaakt.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Flinke smak gemaakt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 12:05

Ik was gisteravond bij de paardjes, niks aan de hand.
Vanmorgen had mijn e-pony jessica rechtsvoor een dik been en links voor de knie en bovenbeen dik.
Haar linkerschouder zag er wat verschroeit uit, alsof ze op kunstgras was gevallen.
Ook haar hoofd was vies, dus ik denk dat ze een flinke smak gemaakt heeft.
Ik heb het 10 minuten gekoeld en wat gestapt en weer 10 minuten gekoeld daarna koelgel erop en vanavond gaan we weer eens koelen.
Haar linkerbeen is ook warm maar rechts niet, ze loopt verder alleen stijf.
Ze heeft al overal artrose daardoor struikeld ze behoorlijk vaak.
Iemand tips!!!

Egni

Re: Flinke smak gemaakt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:08

Koelen is goed. Vooral ook beweging blijven geven, aantal keer per dag bijvoorbeeld 10 min stappen. Beweging is het beste medicijn, zolang ze niet enorm kreupel lopen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 12:12

Ze staat dag en nacht op de wei en kan dus liggen en bewegen zoals ze zelf wil.
Ze zal ook niet gek gaan doen, want als ze veel last heeft van de artrose houd ze zich ook rustig.
Ik ga nu wel wtee drie keer per dag even koelen en insmeren.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:32

Je hoort altijd hele goede verhalen over traumeel druppels, ik ken het zelf verder niet maar kwam ze gisteren bij het googelen weer tegen.
Misschien is dit een idee.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 14:45

Ben nu aan het koelen, koelen en nog eens koelen en met de beweging die ze heeft zou het snel minder moeten worden, anders komt er toch eerst een da.

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:07

Bij kneuzingen kan je traumeel gel of arnica gebruiken, werkt echt. Alleen zou ik toch even voor de zekerheid de da bellen als het niet snel beter gaat.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 07:56

Ze heeft geen wonden en loopt er voor dat ze toch twee dikke benen heeft redelijk normaal mee.
Ze is alleen erg stijf.
Ik bel de da als het slecht weg gaat of te erg wordt, ik ga ook niet bij iedere val naar de dokter.
Ze is de laatste tijd zowiezo wat slecht ter been en struikeld vaak, ze heeft aan alle vier haar benen artrose daar bij ook nog in hals en rug.
Rijden doe ik dus niet meer dus het krijgt alle tijd om te helen.
Ze is denk gek gaan doen in de wei en gestruikeld en behoorlijk lomp terrecht gekomen.
Ik zal die arnicagel idd eens halen daar heb toen ook goede resultaten bij gezien, bedankt.