overmatig gewrichtsvloeistof iemand ervaring??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

antiklit

overmatig gewrichtsvloeistof iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 19:06

Ben vorige week bij dierenarts geweest met mijn paard omdat ik zijn pees niet helemaal vertrouwde.
Gelukkig was er met de pees niks aan de hand, alleen vond de dierenarts dat hij erg veel vloestof had in zijn ondervoet.
In de kootholte zijn die kussentjes helemaal vol wat bij een ander paard helemaal vlak is is bij die van mij helemaal bol.
Nu heeft ie dat aan al zijn benen en na het scannen van een been kon hij er verder niks aan zien wat een oorzaak kan zijn voor het overmatig aanmaken van het vloestof daar. Hij is in al zijn gewrichten wel wat overvult en dus zei hij dat het gewoon bij het paard hoort.
Kon wel glucosamine en chrondroitine bijvoeren, maar als ik aan het lezen ben over deze producten staat er alleen dat het de aanmaak van gewrichtsvloeistof ondersteund.

Nou mijn vraag... heeft iemand hier ervaring mee en welk suppelement werkt goed??

Zou dit ook bij voeding en supp. kunnen plaatsen maar dacht het is ook iets medisch.

Hoop dat iemand mij kan helpen