Castratiekosten shetlander

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lena1992

Castratiekosten shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 18:44

Zou iemand misschien weten hoeveel castratiekosten van een Shetje ongeveer zijn?

Elke87

Re: Castratiekosten shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:46

tussen de 150 en de 250 euro.. Volgens mij kostte het bij die van bij 200, maar mijn dierenarts heeft het zwart gedaan, dus was het minder..

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:13

Ik heb mijn shet van het voorjaar laten castreren en dat koste 115 euro.

aikido24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:31

ik heb mijn shetje ook laten castreren en het was rond de 200

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:21

Rond de 200 euro en ik hoor van veel dierenartsen dat ze het liever in de kliniek doen, ik wilde het perse gewoon thuis.
Hij was lekker jong alles was goed ingedaald en het dier kon meteen weer stappen toen hij wakker werd geen stres met een trailer enz.

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:33

zow. lees die prijzen net, ik had niet verwacht dat het zo duur was om een shet te castreren. Ik ben zelf rond aan het kijken voor een shet als gezeldschapspaard, en dacht een hengstje kopen is niet zo duur en dan castreren, maar als je dan de kosten bij elkaar opteld koop ik liever een merrie. Dan heb ik geen risico's van het castreren en qua kosten maakt het niks uit.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:57

jesito schreef:
Rond de 200 euro en ik hoor van veel dierenartsen dat ze het liever in de kliniek doen, ik wilde het perse gewoon thuis.
Hij was lekker jong alles was goed ingedaald en het dier kon meteen weer stappen toen hij wakker werd geen stres met een trailer enz.

Bij mij kon het gewoon thuis, dat maakte niets uit.. Ik moest alleen de keuze maken tussen staand of liggend en had voor staand gekozen, maar dat had ik achteraf beter niet kunnen doen. Doordat de dierenarts het niet goed kon zien, heeft er te weinig weggehaald, hierdoor kon het niet genezen en moest er dus weer wat worden weggehaald.. Deze keer wel liggend..

Ow en het is tijdsgebonden, je kan hem niet heel het jaar door castreren ivm de vliegen..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:06

Op de wei, liggend, niet mn eigen da 130 euro. Mijn eigen da vroeg er ook iets van 200 euro voor. Heb advies gevraagd bij de fokker en die gaf me een telnr van een andere da.

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:02

Ben ook in het bezit van een jaarling Shethengstje en heb geinformeerd. Net zoveel als voor mijn pas gecastreerde D-pony: € 245,- zowel op de kliniek als thuis, maar wel liggend (halfbedekte methode).
Ik ga dit wel doen, bij mijn D-pony is het super bevallen, 4 dagen op de kliniek geweest, geen pijn, geen zwelling, geen medicijnen, geen onsteking. Hij is wel thuis meteen in een schone wei met inloopstal gegaan met de Shet.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:07

Afgelopen dinsdag, voor een trekpaad, kostte het staand castreren €150,-. Het is hier gewoon een standaardprijs, ongeacht de grootte van de pony/paard..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:13

Mijn shet was een dubbele klophengst en dan betaal je wel een stukje meer (was overigens bij de vorige eigenaren).
Het is toen in de kliniek gedaan en koste 500 euro, dit omdat het een stuk ingewikkeldere ingreep is dan bij een normale castratie.

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:58

de prijzen liggen best uiteen vind ik.
Nu had ik het op mijn werk er pas over, en toen zei een collega dat ze bij haar op de pension stal voor 2 shetjes 150 euro kwijt was.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:09

Shetjes zijn bijna moeilijker dan 'gewone' paarden omdat ze zo klein zijn. Staand gaat bijna niet, omdat je er dan zowat op je rug onder moet gaan liggen. Dus ze moeten al snel liggend wat meer narcose middel kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:11

Mijn tinkerruin is thuis liggend gedaan voor 180 euro inclusief de antibiotica voor de dagen er na.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:02

maritha schreef:
de prijzen liggen best uiteen vind ik.
Nu had ik het op mijn werk er pas over, en toen zei een collega dat ze bij haar op de pension stal voor 2 shetjes 150 euro kwijt was.

De prijzen in klinieken verschillen ook ontzettend. In de ene kliniek was een bepaald onderzoek 300 euro in de volgende kliniek precies hetzelfde onderzoek 150 euro..

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:58

Mijn fjordenruin is in januari dit jaar gecastreerd thuis, liggend en ik was 150 euro kwijt.

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:26

Hai,
Mijn shetlander van 95 cm is vorig jaar thuis, liggend gecastreerd en dat kostte 108 euro wel contant. Kon ook op rekening maar dan kwam de BTW erbij.

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:31

Hallo Maritha,
Een shethengstje castreren is net hetzelfde als een groter paard, misschien nog moeilijker omdat 't zoveel kleiner is allemaal. Maar een ruintje is fantastisch om te hebben als gezeldschapspony. Een met afstammingspapier mag zelfs naar de keuring als je wil. Een merrie is duurder in de aanschaf hoor als een hengstje + castratiekosten. Tenzij je natuurlijk het lot uit de loterij voor een habbekrats treft. Dat kan ook....

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:32

wij hebben 120 betaald voor een d-pony. De shet van de buren was nog geen 80 euro. (zelfde dierenarts).

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:21

Martina67 schreef:
Hallo Maritha,
Een shethengstje castreren is net hetzelfde als een groter paard, misschien nog moeilijker omdat 't zoveel kleiner is allemaal. Maar een ruintje is fantastisch om te hebben als gezeldschapspony. Een met afstammingspapier mag zelfs naar de keuring als je wil. Een merrie is duurder in de aanschaf hoor als een hengstje + castratiekosten. Tenzij je natuurlijk het lot uit de loterij voor een habbekrats treft. Dat kan ook....

Ja heb je wel gelijk ik. Voordeel van een merrie is dat je een keer een veulen mee kan fokken als je wil, maar nadeel is dat de aanschaf duurder is. 3 November ga ik naar de paardenmarkt in Hedel misschien vind ik daar wel iets. Ik mag ook tijdelijk merrie van mijn collega lenen, tot februari ongeveer, want die is drachtig en in maart uitgeteld. Dus heb de tijd om dat lot uit de loterij proberen te vinden:P

Ramarant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:54

Mijn shet is pas geleden geruind.. Shet werd helemaal onder narcose gebracht omdat het gewoon te moeilijk was om het staand te doen.. mij heeft het 175 euro gekost..maar dat is per vee arts verschillend