Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

_Sammie_ schreef:mijn holistische dierenarts was anders erg te spreken over pavo.

_Sammie_ schreef:mijn holistische dierenarts was anders erg te spreken over pavo.
_Sammie_ schreef:Volgens mij is het ook heel erg verschillend per paard. Iedereen loopt natuurlijk ook altijd maar te zeggen dat elk paard op de wei moet, want dan krijgen ze veel beweging en krijgen ze ruwvoer binnen, mijn paard kan daar juist weer niet tegen. Hij mag maximaal 5 uurtjes per dag op de wei, zijn lichaam kunnen de voedingsstoffen die in gras zitten niet goed verteren.

dorientjuh schreef:_Sammie_ schreef:Volgens mij is het ook heel erg verschillend per paard. Iedereen loopt natuurlijk ook altijd maar te zeggen dat elk paard op de wei moet, want dan krijgen ze veel beweging en krijgen ze ruwvoer binnen, mijn paard kan daar juist weer niet tegen. Hij mag maximaal 5 uurtjes per dag op de wei, zijn lichaam kunnen de voedingsstoffen die in gras zitten niet goed verteren.
Ja maar dat komt waarschijnlijk omdat jouw paard op een koeienweide staat, en niet op een paardenweide. Of heb ik het mis? Is het echt een ziekte dat jouw paard heeft? Zo ja, welke dan? En wat gebeurt er als hij wel langer dan 5 uur op de weide gaat? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, ik vind dit bere interessant!![]()
, allemaal expres gedaan, maar het mocht helaas niet baten. Mijn paard krijgt last van zijn buik, van zijn darmen en zo. Het is ook best wel een ingewikkeld verhaal over stofwisselingsproblemen en insulineresisentie. Als hij te lang op de wei staat, krijgt hij weer last van zijn buik. Doordat hij zo'n last van zijn buik had, kreeg hij een slijmbeursontsteking door overbelasting. Het komt er iig op neer dat hij de voedingsstoffen uit gras niet goed kan verteren (biks trouwens ook niet) snater schreef:Mijn sportpaard (Z-niveau dressuur) krijgt sinds ongeveer een halfjaar Cavalor muesli (superforce) en brok (top action). Daar doet hij het geweldig op, beduidend veel beter dan op Horsefood en PAVO. Horsefood ruikt niet lekker, mijn paard at het slecht en daarom ben ik ermee gestopt. Pavo deed hij het best goed op, maar de granen uit de muesli kon je zo terugvinden in de mest en werd dus niet zo goed verteerd. Op advies van mijn trainer ben ik overgestapt op Cavalor en sinds die tijd zit hij veel beter in zijn vel, is energieker, glanst je tegemoet en bovendien is hij gek op het voer. Voor zover ik weet is Cavalor ook gemaakt uit 100% natuurlijke ingrediënten.
Heb je zonnebloemolie al geprobeerd?