Morgen Kliniek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

A_man

Morgen Kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 17:19

Haaj..

misschien kunnen jullie het verhaal nog wel over floor die 2,5 week geleden kreupel was..
heb der mooi met rust gelaten en ze liep weer goed als ze wat drafpasjes op het land zetten dus ik dacht zit mooi wel goed Lachen
maar niet dus...
ging gister longeren en bleek ze nog HEEL MINIMAAL kreupel te zijn echt minimaal maar toch maar de va gebeld... eerst zou ik een afspraak hebben op vrijdag maar ze zei bel anders even in het spreek uur terug dus ik braaf gedaan alles uitgelegt zei die nou misschien vestandig om langs te komen omdat het te maken kan hebben met de buigpees..Boos! me lieverd hoop dat er goed nieuws uit komt...

iemand ervaring met een paard met buigpees blessure?
kan het goed komen dan nog en hoelang is de genezingstijd ??

nou hoor zowiezo morgen alles van me va:)

gr amanda

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Morgen Kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:20

ik ken het niet, maar wens je veel succes

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:49

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:05

En weet je al wat meer, was het een peesblessure of was er iets anders aan de hand?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:27

het is idd een peesblessure. Ik was mee naar de kliniek. Floor mag alle dagen 15 min stappen, 2x daags. En verder box rust. en als de anderen op het land gaan mag floor op een heel klein stukje. zodan ze niet gek kan gaan doen.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:36

balen dat het een peesblessure is. je bent welkom in het topic dat ik hierboven gaf.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:51

Bah, wat vervelend nieuws maar je hield er al een beetje rekening mee begrijp ik.
Succes met de revalidatie.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:34

A_man is nu op vakantie. Ik stap nu met Floor. Ze liep vandaag aardig door. Maar niet meer dan 15 min.

over 5 weken terug naar de kliniek, teminste amanda weet neit of ik mee kan/mag, kijken wat de DA dan vind!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:12

Lastig hoor een peesblessure, vooral in het begin wanneer je alleen nog maar kleine stukjes mag stappen.
Het lijkt dan allemaal zo lang te duren, ik weet er alles van.
Maar geef niet op het kan allemaal weer goed komen als je geluk hebt en de tijd neemt. Mijn paard is hersteld van twee peesblessures en gaat de goede kant weer op.Dus houd moed!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:35

De universiteit van Utrecht heeft in een onderzoek ontdekt dat boxrust geen goed idee is. De pees geneest wel iets sneller, maar is daarna zwakker door het vele stilstaan. De conclusie van het onderzoek was dat paarden beter genezen wanneer ze gewoon op de weide mogen.

Ik snap niet da VA-en nog steeds boxrust voorschrijven

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:59

Floor mag met mooi weer ook op het land, het is een vlak stukje waar ze staat. Met nat weer staan geen enkel paard bij ons op het land. daar is geen mogelijkheid voor.