Paard heeft verdikking op achterhand ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mucchio

Paard heeft verdikking op achterhand ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 13:01

Hallo,

Vorige week is mijn paard uitgegleden waarschijnlijk op het beton. Ze had er wat schaaf plekken aan over gehouden op haar achterbeen zeg maar rondom het spring gewricht ,maar liep niet kreupel of onregelmatig. Dus ik heb de wonden schoon gemaakt etc. Alles is alweer dicht korst is eraf dus dat was niet zo'n probleem. Maar vrijdag zag ik al een beetje dat het dik werd bij haar achterhand bij hetzelfde been waar de schaaf plekken waren .Ik dacht eerst dat ik het verkeerd zag. Maar dag daarna zat er een bult een soort van vocht bult .De bult zit zeg maar achter dichtbij de staart. Ik had toen gevoeld of de bult ook warm was maar dat was ie niet. Vandaag voelde ik weer bult was verder niet verandert of wat dan ook , maar was nu wel warm. Ze loopt ook niet onregelmatig of kreupel als ik eraan kom geeft ze niet een reactie. Wat moet ik nu doen ? De da erbij halen ? Of wachten tot het afzakt ? En kan ik haar nog wel rijden of longeren ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

Groetjes

Mucchio

Re: Paard heeft verdikking op achterhand ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 15:36

Niemand ?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:46

Ik denk dat het een onderhuidse kneuzing is, een soort bloeduitstorting. Als hij niet groter wordt dan hij nu is zou ik er niet te veel aan doen. Wel zorgen dat je paard lekker in beweging blijft dan ruimt het lichaam het sneller op.
Kan lang duren voordat het weg is hoor.Je zou het in kunnen smeren met traumeel of arnica om het herstel te bevorderen.

marielle76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:23

Het zal inderdaad waarschijnlijk een kneuzing zijn. Als je paard niet kreupel is en zich lekker voelt tijdens bewegen dan moet je hem zeker beweging blijven geven. stilstaan is voor elk paard achteruit gaan in kracht conditie en spiermassa.
Arnic awerkt vindt ik het beste op deze kneuzingen. beterschap voor je paardje.

mariel

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 16:52

Oke bedankt voor de info ! Lachen