dierenarts of stil?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merles

dierenarts of stil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 09:01

hallo allemaal.
ik heb een hafflinger en laats was ik in het bos aan het rijden en toen stapte hij mis.
dit is nu al 3 weken geleden.
tijdens de vakantie heeft een ander meisje hem 2 weken gedaan.
ze had hem eerst een paar x gelongeerd en hij leek weer helemaal goed te lopen.
de volgende dag stapte ze der op en hij liep nog een beetje stijf.
na een tijd gestapt te hebben in het bos is ze gaan draven en toen liep hij weer een beetje kreupel. toen is ze terug gestapt en heeft ze hem weer op wei gezet.
gister ben ik weer terug gekomen van vakantie en heb ik hem een kwartiertje gelongeerd (stap,draf,galop) op zacht zand en hij leek alweer goed te lopen.
vandaag ga ik op hem rijden.
als hij dan niet goed loopt vinden jullie dan dat ik er een dierenarts bij moet halen of hem gewoon nog een tijdje stil moet zetten?

alvast bedankt!
xx

danielle1981

Re: dierenarts of stil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:02

Ja ik zou persoonlijk er wel even naar laten kijken. 3 weken is al best lang.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:03

dierenarts erbij als hij al 3 weken kreupel loopt , of onregelmatig .
als die van mij kreupel loopt of onregelmatig kijk ik het zo 3 dagen aan , is het dan nog niet over komt de dierenarts

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:03

dierenarts erbij halen dit duurt namelijk al te lang......... paard mag est een paar dagen niet rad lopen, dat kan gebeuren.........

maar 3 weken is TE lang

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:05

Als hij nu, na 3 weken, nog niet goed loopt zou ik er wel een veearts bij halen.
Dan duurt het echt te lang en is er iets aan de hand.
Was het warm nadat hij zich verstapte en was hij toen echt kreupel en waar was het gevoelig?

merles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 09:07

hooi.
maar zijn been is niet warm of opgezwollen.
en het is niet echt kreupel maar onregelmatig.
x
& alvast bedankt voor de reacties!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:29

juist met zo een vage onregelmatigheid ben ik extra op mijn hoedde

ik heb ze liever goed kreupel, dan zie ik zelf al wel goed genoeg wat het in grote lijnen is...... maar vage kreupelheden vertrouw ik voor geen meter

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:12

Vind ik ook, wanneer je duidelijk ziet wat er aan de hand is kun je behandelen. Bij vage kreupelheden kun je onbedoeld snel iets erger maken.Mijn paard had een peesblessure maar heeft amper kreupel gelopen, terwijl na een echo bleek dat het een serieuze blessure was.
Is maanden uit de running geweest.

merles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 13:18

ik ben net naar buiten geweest met hem en hij loopt gelukkig weer goed!
bedankt voor de reacties!
x

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:18

Vage kreupelheden moet je inderdaad heel erg mee oppassen. Zo'n 2 jaar geleden begon onze tinker ook ineens onregelmatigheden te vertonen, de ene dag was het er niet en daarna was het er juist wel weer heel extreem, heb zelfs op een goede dag nog wel 10 minuutjes op 'm rondgetuft, we hebben er een half jaar over gedaan ( met hulp van de dierenarts, dat wel ) om erachter te komen dat hij een peesblessure had ( had gevroren, paard gaat gek doen in de bak, verstapt zich, dan krijg je dat ). De meeste dierenartsen zeggen ook "kijk het een week aan en kom dan een afspraak maken als het dan nog niet over is" .. 3 weken is te lang, ik zou zeggen, maak een afspraak.

Edit: Goed dat ie nu weer goed loopt trouwens, maar wees nog wel even voorzichtig. Zoals hierboven beschreven staat, onze tinker liep op sommige dagen ook helemaal zuiver, maar betekent niet dat ie er geen last van heeft. Hoop voor jou dat het hiermee ook echt over is. Succes.

Nillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:36

De klachten komen mij heel bekend voor. Mijn paard was voor de vakantie ook onregelmatig en als ik hem dan onder het zadel aan het werk zette, ging het meestal weer helemaal goed. Net of ie door een stijfheid heen moest bewegen. Drie weken heeft hij tijdens de vakantie bij een boer op de wei gelopen en ik hoopte dat ie dan weer goed zou zijn, maar helaas na de vakantie was het alleen maar erger...Dus toen toch maar de da gebeld en nou heeft ie voor vier weken boxrust en wel stappen langs de weg ongeveer 20 min. per dag. Dan maar eens verder kijken. Mocht het over vier weken niet beter zijn, ga ik hem verder na laten kijken. Balen... Verdrietig