Zal een kleine up-date geven van mijn verhaal :
Vorige week zaterdag was ik mijn hengst aan het rijden en trainen. Hij voelde al een paar dagen super aan, lekker los in zijn lijf en lekker werkwillig. Na het rijden heb ik hem afgezadeld en wilde hem aan de hand lekker uitstappen. Na een paar passen genomen te hebben bleef hij ineens staan en wilde geen stap meer verzetten. Hij was wel nat van het werk ( het was ook warm) maar verder eigenlijk geen bijzondere dingen. Hij wilde niets meer
Alleen nog achteruit en rondjes draaien om zijn achterhand, stond te schrapen met zijn voorbenen en ondertussen met zijn oortjes op stokjes om zich heen te kijken en te hinneken. Heb dus gelijk de dierenarts gebeld en die zou komen
Na 2,5 uur was ze er en op het moment dat zij aankwam ging hij net weer een eerste stap zetten. Ze heeft hem helemaal nagekeken en dacht toch aan een verzuring
Er werd bloed afgenomen en hij kreeg een pijnstiller en neutradex. Sávonds belde ze mij op om te vertellen dat hij behoorlijk hoge waardes had en dat hij erg spierbevangen was
Nu kwam ik de Maandag erna tot de ontdekking dat hij een verdikking op zijn Hamstring had zitten en Dinsdag's heeft de dierenarts hier een echo van gemaakt. Hij was het dus met mij eens dat zijn hamstring onzuiverheden vertoonde en kleine bloeduitstortingen had. Gelijk weer bloed afgenomen, want dit zou inhouden dat zijn waardes nu extreem weer gezakt zouden moeten zijn als het om een acute spierbevangenheid zou gaan! Nu gaan we over 4 weken weer bloed afnemen om te kijken hoe de waardes nu zijn.
Mijn vraag: Hoe hebben jullie het werk weer opgebouwd na spierbevangen geweest te zijn en in wat voor tijdsbestek? Ik weet dat de warming-up en cooling-down erg belangrijk zijn. Maar hoe deden jullie dit verder?