Ik kom net op stal bij mijn oudje, zie ik een opgezwollen ader aan een kant van het hoofd zitten. De ader loopt van ter hoogte van zijn oog (stukje naar achteren) over zijn gehele wang naar beneden. De andere wang zie ik niets. Het paard heeft geen koorts, eet goed, is vrolijk, voor de rest zit er geen zwelling. Ik heb dit nog nooit gezien, iemand enig idee?
Gebreken komen met de jaren toch, kan het niet gewoon een spatader zijn?
Als die nergens last van heeft, zou ik me niet al te druk maken (slecht voor je eigen bloeddroek en hart ).. gewoon in de gaten houden en wanneer het erger wordt of als die er wel last van krijgt even je DA bellen..
Maak me er ook niet druk over hoor, maar vond het een beetje vreemd. Als het over een week niet weg is, bel ik de DA wel even en vraag hem ff of hij een idee heeft. Hoeft ie niet voor langs te komen.
Als ik dit zo hoor zou ik morgen toch even de da laten komen, grote kans dat de vene (ader die langs de hals naar het hoofd loopt) kapot/verstopt is geraakt en de bloed toe en afvoer naar die kant niet meer optimaal is. Opzich geen ramp maar moet je wel even na laten kijken en laten behandelen.