Mijn paard verveelt zich

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xEline

Mijn paard verveelt zich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:21

Volgends mij staat het hier niet goed?,

Maar goed het probleem is dat ik denk dat mijn pony zich verveelt als k haar uit de wei haal en begin met borstelen gaat ze de heletijd schrapen met haar hoeven vaak als k naar wijs stopt ze er wel mee maar als k me rug omkeer begint ze weer met schrapen. Als we eemaal gereden hebben en ik haar in de stal stop met een beetje voer en k kom terug dan heeft ze haar staart kapot geschuurd maar als k er zelf bij sta doet ze het niet het is ook geen manen exeem want in de wei doet ze het niet alleen als ze eventjes 10 minuutjes alleen op stal staat. ik vraag me af hoe dat in de winter gaat als ze op stal staat. nu staat ze 24/7 in de wei!, iemand ervaring mee?

Groetjes eline

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Mijn paard verveelt zich

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:29

probeer meer afleiding te geven.
Op stal bv een jollybal, vaker in de bak laten losgooien als het buiten niet kan en je gaat (nog) niet rijden.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:32

zoveel mogelijk buiten houden met soort genoten. als ie dan toch op stal moet voldoende ruwvoer zodat ze wat te knabbelen heeft, en een speeltje als jollybal,(maar hooinet met voetbal erin werkt imo net zo goed)

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:38

Oke bedankt? en iemand nog wat tegen dat manenschuren? want k heb wel eens van dat soort gel er op maar dan schuurt ze gewoon door en k kan haar natuurlijk niet eeuwig eten geven:P

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 06:54

Mijn paarden komen 's ochtends en 's avonds even op stal voor hun 'krachtvoer'. Hooi krijgen ze gewoon buiten.
3 van de 4 volwassen paarden staan dan na het eten even lekker te schuren. Heeft bij die van mij niks met verveling te maken en ook niet met zomerexceem, gewoon even lekker krabben op plaatsen waar je normaal niet goed bijkan.
Je zou je paard gewoon buiten haar eten kunnen geven in een emmer of voerbak en dan als ze het opheeft weer in de wei kunnen zetten.

Het schrapen is volgens mij meer een uiting van ongeduld.

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:39

Ik denk een yollybal, en dat ze ongeduldig is.. Je hebt toch zalf voor schuren, of is dat niets?

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:43

mijn paard schuurt ook als hij buiten gheeft gestaan. ik gebruik er sweet itch voor dat helpt prima .ik denk namelijk dat een paard niet gaat schuren uit verveling . de mijn e heeft een liksteen een jolybal en een bal met een flosstouw in zijn stal hangen . maar sweet itch helpt zeer goed tegen het schuren. succes ermee !!!!!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:09

klinkt als dat ze jeuk heeft en je aandacht vraagt.is ze goed ontwormd?kan ze weljeuken in de weide?
was haar eens goed met antijeuk..