Drukplekken wat nu ?!?!!?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daantje99

Drukplekken wat nu ?!?!!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 11:47

Heb sinds kort een paard (ong. 3 weken). Bij zn vorige eigenaar had ie niet zo'n goed zadel, hierdoor heeft hij drukplekken op zn rug. Ik heb nu voor hem een heel nieuw zadel laten opmeten. Dit past hem perfect.

Alleen wat kan ik nu doen aan die drukplekken? Moet ik gewoon wachten tot ze weg gaan, of moet er iets op smeren (zo ja wat dan?)

groetjess!!

daantje99

Re: Drukplekken wat nu ?!?!!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 12:09

Niemand?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:12

arnicazalf had de da mij destijds aangeraden
kun je halen bij de drogist en werkt super goed tegen kneuzingen, zwellingen e.d.
gewoon 1 tot 2 keer per dag of vaker als je de tijd hebt inmasseren op de drukplekken
en ik zou een week of 2 niet gaan rijden totdat de drukplekken helemaal weg zijn
in die tijd kun je dan wel longeren e.d. zodat het paard wel traning krijgt en dat jullie elkaar goed leren kennen

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:14

Je moet natuurlijk eerst wel wachten tot de drukplekken helemaal weg zijn voor je er op gaat rijden. Dat lijkt me nogal wiedes.

xmiepje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:19

HannahFrouk schreef:
Je moet natuurlijk eerst wel wachten tot de drukplekken helemaal weg zijn voor je er op gaat rijden. Dat lijkt me nogal wiedes.

helemaal mee eens, je kan beter wat langer wachten en dat het dan helemaal over is, dan dat je
overhaaste dingen gaat doen

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:20

Hangt er trouwens van af wat je precies met "drukplekken" bedoelt. Bedoel je de witte "littekens" die ervan overblijven of is het paard nog echt gevoelig op de rug?

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 13:14

het is een groepje van kleine bobbeltjes op zijn rug. Het is al wat minder geworden sinds die 3 weken dat ik hem thuis heb.